Genel Bilgi
Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
İLAHİYAT PR. | |
Kod | ILH324 |
Ad | Felsefe Tarihi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Merve KOYUNCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Merve KOYUNCU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Merve KOYUNCU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Merve KOYUNCU (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefi düşünce tarihini eleştirel bir tavırla incelenebilmesini sağlama.
Dersin İçeriği
16. yüzyıldan itibaren felsefe tarihinin incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Felsefe Tarihi I dersini almış olmak ve başarıyla tamamlamak.
Kaynaklar
G. Skirbekk & N. Gilje, Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi
Notlar
Macit Gökberk, Felsefe Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel ve felsefi alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
ÖÇ02 | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
ÖÇ03 | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
ÖÇ04 | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | İslam Dini'nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ortaçağ Felsefesi üzerine genel bir değerlendirme | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Doğa Bilimlerinin Yükselişi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Rönesans ve Realpolitik: Machiavelli ve Hobbes | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Şüphe ve İnanç: Merkezdeki İnsan | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bir Sistem Olarak Rasyonalizm | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Locke: Aydınlanma ve Eşitlik | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Deneycilik ve Bilgi Eleştirisi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Aydınlanma: Akıl ve İlerleme | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Faydacılık ve Liberalizm | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kant: Felsefe'de Kopernik Devrimi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İnsani Bilimlerin Yükselişi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Tarih ve Diyalektik - Üretici Güçler ve Sınıf Mücadelesi - Sosyalizm ve Faşizm | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kierkegaard: Varoluş ve İroni | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sosyal Bilimlerin Yükselişi | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |