ILH434 Dini Hitabet ve Mesleki Uygulama

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH434
Ad Dini Hitabet ve Mesleki Uygulama
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NASİ ASLAN


Dersin Amacı

Öğrenciler alanın temel kavramları, dini söylemleri çeşitleri hakkında bilgi ve dini gün ve törenlerde konuşmalar verme yeteneğini vermek

Dersin İçeriği

Alanın temel kavramları, çeşitleri; dini hitabet örnekleri, dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar, öğrenci sunumları

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dini hitabet becerisi kazanır
ÖÇ02 Dini hitabet becerisi kazanır
ÖÇ03 Dini hitabet hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 dini hitabet hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Sesli medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur.
ÖÇ06 sesli medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur.
ÖÇ07 Görsel medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur.
ÖÇ08 Görsel medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur.
ÖÇ09 Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar.
ÖÇ10 Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar.
ÖÇ11 Veda konuşmaları yapar. Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar.
ÖÇ12 Dini konferans verir.
ÖÇ13 Dini konferans verir.
ÖÇ14 Dini seminer verir.
ÖÇ15 Dini seminer verir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 alanın temel kavramları kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 dini hitabetin çeşitleri kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 dini konferans kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, konferans metni hazıramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 sohbet kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, sohbet metni hazıramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 sesli ve görsel medyada dini konuşmalar kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, dini konuşma hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları konuşma metinleri hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 hatipliğin önemi kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav arasınav
9 hatipte bulunması gereken özellikler kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak
10 dini hitabette kaynaklardan yararlanma kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak
11 dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak
12 dini hitabet örnekleri kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 sunumlar sunum hazırlamak
14 sunumlar sunum hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 konuşmalar sunum hazırlamak
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS