UTD102 Türk Dili II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UTD102
Ad Türk Dili II
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Önlisans/Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEVGİ EŞLİ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimizin bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmesini, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilmesini, doğru, güzel konuşma yeteneklerinin geliştirilmesini, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerinin giderilmesini ve anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrencilere yazım kuralları, noktalama işaretleri, anlatımın özellikleri, anlatım türleri, Türkçede genel anlatım bozuklukları ve bunların nasıl düzeltileceği anlatılmakta, kompozisyonla ilgili genel bilgiler öğrencilere kazandırılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Korkmaz Zeynep (2005), Türk Dili ve Kompozisyon Ankara Ekin Kitabevi.

Notlar

Ders Notları: Öğr. Gör. Sevgi Eşli


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilme tekniklerini edinir.
ÖÇ02 Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilmeyi kavrar.
ÖÇ03 Sözcük dağarcığının geliştirilmesin önemini kavrar.
ÖÇ04 Yazı türlerini uygulayabilme yeteneği kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyada ve Türkiye'de seracılığın durumunu öğrenir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Seracılıkta kullanılan örtü malzemeleri, yapı tekniklerini öğrenir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın etkilerini ve önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini, örtüaltı iklimlendirme koşullarını öğrenir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik ve uygulamalı olarak örtüaltı ve açıkta bitki (yazlık ve kışlık) yetiştiriciliğini öğrenir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Süs bitkisi üretimini ve hasadını teorik ve uygulamalı olarak öğrenir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim tekniklerini öğrenir ve bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliği yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemi ve kullanılan aletleri öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, bitki koruma yöntemlerini öğrenir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Serada yetiştirilen bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekolojik kavramları öğrenir, tarımın ekolojiye olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerin çevreye olan etkisini öğrenir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoiklimsel değişkenlerin tarımsal faaliyetler üzerine olan etkilerini öğrenir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde geçen metabolik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak horizonları, ana materyal nedir öğrenir, toprak bilimince elde edilen verilerin önemini kavrar.
PÖÇ21 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar.
PÖÇ22 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki beslemede kullanılan gübreleri ve bunların önemini öğrenir.
PÖÇ23 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri ile bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini öğrenir.
PÖÇ24 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki besin elementlerinin bitkiler için gerekli olan miktarlarını ve bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin bitki için önemini öğrenir.
PÖÇ25 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarımda yetiştiricilik yapar.
PÖÇ26 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Depolamanın önemini ve hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları/koşulları öğrenir.
PÖÇ27 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sertifikalı tohum, hibrit tohum v.s. kavramlarını, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir.
PÖÇ28 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Organik tarımın temel kavramlarını ve bu yöntemle sebze yetiştiriciğini öğrenir.
PÖÇ29 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini ve alınacak tedbirleri öğrenir.
PÖÇ30 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur.
PÖÇ31 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir. 5
PÖÇ32 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yazım kuralları ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Noktalama işaretleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Anlatım nedir Anlatımın özellikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kompozisyonla ilgili genel bilgiler Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar I Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel tekrar, Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar II Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS