Genel Bilgi
Kod | GZS311 |
Ad | TELEVİZYON HABERCİLİĞİ |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan BULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Serkan BULUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin televizyonda haber üretim sürecinin tüm aşamaları hakkında bilgi sahibi olmaları ve televizyon haberi yazabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında haber, haber değeri kriterleri, televizyonda haber üretim süreci, haberin yazımı ve teknikleri öğretilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mustafa, Ş. (1999). Televizyon Haberciliği. Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları. Kars, N. (2010). Haberin tarihi, kuramları, söylemi ve radyo-televizyon haberciliği. İstanbul: Derin Yayınları. IŞIKLAR, H. C. (2014). Profesyonel TV haberciliği. Ankara: Nobel Yayınları.
Notlar
Şeker, M. (2007). Televizyon haberciliğinde küresel format ve haberciliğe etkileri. Selçuk İletişim, 4(4), 36-44. ALPASLAN, B. A. Televizyon Üzerine. Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 4(1), 206-210.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Haber ve televizyon haberciliği ile ilişkili kavramları kendi ifadeleri ile açıklar. |
ÖÇ02 | Televizyon haberlerindeki temel haber değeri kriterlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Televizyon haberciliğinde en önemli haber kaynaklarını açıklar. |
ÖÇ04 | Bir olayla ilgili bilgiyi ve metni, televizyon haberi olarak tasarlar. |
ÖÇ05 | Televizyon haberi ve programı türlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Televizyonda haber üretim sürecindeki olası sorunları kendi ifadeleri ile belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon ve Giriş | İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Haber ve haber değeri kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Habere liberal ve eleştirel yaklaşımlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Televizyon için haber toplama teknikleri 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Televizyon için haber toplama teknikleri 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Televizyonda haber dili | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Televizyon Haberine Özgü Kurallar ve TV Haberinin Temel Ögeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Televizyon Haberi Ödev Sunumları 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Televizyon Haberi Ödev Sunumları 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Televizyon Haberi Ödev Sunumları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |