GZS311 TELEVİZYON HABERCİLİĞİ

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS311
Ad TELEVİZYON HABERCİLİĞİ
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Serkan BULUT


Dersin Amacı

Öğrencilerin televizyonda haber üretim sürecinin tüm aşamaları hakkında bilgi sahibi olmaları ve televizyon haberi yazabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında haber, haber değeri kriterleri, televizyonda haber üretim süreci, haberin yazımı ve teknikleri öğretilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mustafa, Ş. (1999). Televizyon Haberciliği. Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları. Kars, N. (2010). Haberin tarihi, kuramları, söylemi ve radyo-televizyon haberciliği. İstanbul: Derin Yayınları. IŞIKLAR, H. C. (2014). Profesyonel TV haberciliği. Ankara: Nobel Yayınları.

Notlar

Şeker, M. (2007). Televizyon haberciliğinde küresel format ve haberciliğe etkileri. Selçuk İletişim, 4(4), 36-44. ALPASLAN, B. A. Televizyon Üzerine. Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 4(1), 206-210.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Haber ve televizyon haberciliği ile ilişkili kavramları kendi ifadeleri ile açıklar.
ÖÇ02 Televizyon haberlerindeki temel haber değeri kriterlerini açıklar.
ÖÇ03 Televizyon haberciliğinde en önemli haber kaynaklarını açıklar.
ÖÇ04 Bir olayla ilgili bilgiyi ve metni, televizyon haberi olarak tasarlar.
ÖÇ05 Televizyon haberi ve programı türlerini açıklar.
ÖÇ06 Televizyonda haber üretim sürecindeki olası sorunları kendi ifadeleri ile belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oryantasyon ve Giriş İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Haber ve haber değeri kavramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Habere liberal ve eleştirel yaklaşımlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Televizyon için haber toplama teknikleri 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Televizyon için haber toplama teknikleri 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Televizyonda haber dili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Televizyon Haberine Özgü Kurallar ve TV Haberinin Temel Ögeleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 4 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Televizyon Haberi Ödev Sunumları 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Televizyon Haberi Ödev Sunumları 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Televizyon Haberi Ödev Sunumları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS