Genel Bilgi
Kod | HKM101 |
Ad | Mesleki Matematik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin temel matematik bilgilerini geliştirmek,Haritacılıkta gerekli olan temel hesapları öğretmek
Dersin İçeriği
Sayılar, sayılarla ilgili temel hesaplamalar,Birim dönüşümleri,Hesap makinesi kullanımı, Denklem oluşturma ve denklem çözümü,basit geometrik şekiller
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | sayı çeşitlerini açıklar |
ÖÇ02 | toplama,çıkarma,çarpma ve bölme işlemini yapar |
ÖÇ03 | Hesap makinesinin nasıl kullanılacağını gösterir |
ÖÇ04 | Birim dönüşümlerini yapar |
ÖÇ05 | Geometrik şekillerin alanlarını hesaplar |
ÖÇ06 | Çeşitli arazi şekilleri için denklem kurar |
ÖÇ07 | Denklem çözümlerini yapar |
ÖÇ08 | geometrik şekiller üzerinde bilinen açılardan yararlanarak bilinmeyen açıların nasıl elde edileceğini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | sayılar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | toplama,çıkarma,çarpma,bölme işlemleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | üslü sayılar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | birim dönüşümleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Hesap makinesı ile basit hesaplamalar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Hesap makinesi ile tirigonometrik hesaplamalar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Temel geometrik şekiller | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | işlenen konular ile ilgili örnekler çözülecek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Denklem oluşturma | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | denklem çözmek | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Türev | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Koordinat ekseni üzerinde nokta belirleme | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Hesap kontrolleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | dik üçgen çözümü | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Basit geometrik şekillerde iç açı ve dış açı hesaplama | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konular ile ilgili örnekler çözülecek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konular ile ilgili örnekler çözülecek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |