Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
CAD yazılımları hakkında bilgi verip, bilgisayar uygulamaları yaptırmak
Dersin İçeriği
Koordinatlarla Çizim, koordinat Dönüşümü, sayısallaştırma
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Diğer ders kaynağı yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar Destekli Haritacılık İle İlgili Temel Kavramlar Ve Tanımları açıklar |
ÖÇ02 | Koordinatlarla Çizimi açıklar |
ÖÇ03 | Kutupsal Ölçülerle Hesaplama Ve Çizimi açıklar |
ÖÇ04 | Ortogonal Ölçülerle Hesaplama Ve Çizimi açıklar |
ÖÇ05 | DXF Dosya Almayı açıklar |
ÖÇ06 | Parselasyon yapmayı açıklar |
ÖÇ07 | Sayısal Arazi Modelini açıklar |
ÖÇ08 | Sayısallaştırmayı açıklar |
ÖÇ09 | Kesişim Hesaplarını açıklar |
ÖÇ10 | Koordinat Dönüşümünü açıklar |
ÖÇ11 | Kesit İşlemlerini açıklar |
ÖÇ12 | Rasterdan Model Oluşturma yapar |
ÖÇ13 | CBS (GIS) Uygulamaları yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Destekli Haritacılık İle İlgili Temel Kavramlar Ve Tanımlar | Verilen uygulamayı yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Koordinatlarla Çizim | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Kutupsal Ölçülerle Hesaplama Ve Çizim | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Ortogonal Ölçülerle Hesaplama Ve Çizim | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | DXF Dosya Alma | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Parselasyon | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sayısal Arazi Modeli | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Vize Sınavı | Verilen uygulamaları yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sayısallaştırma | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kesişim Hesapları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Koordinat Dönüşümü | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kesit İşlemleri | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Rasterdan Model Oluşturma | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | CBS (GIS) Uygulamaları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | CBS (GIS) Uygulamaları-2 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |