Genel Bilgi
Kod | HK116 |
Ad | Arazi Toplulaştırma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. OZAN ARTUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. OZAN ARTUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Arazi toplulaştırmasının tanımı, amacı, mevzuatı ve Türkiye'deki tarımsal yapı, iş akışı, ön etüdlerin yapılması, planlama, projeleme, beş yıllık kalkınma planlarındaki yeri. İsteğe bağlı ve zorunlu toplulaştırmanın öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Arazi toplulaştırmasının tanımı, amacı, mevzuatı ve Türkiyedeki tarımsal yapı, İsteğe bağlı ve zorunlu toplulaştırmanın öğrenilmesi , Arazi Toplulaştırmanın beş yıllık kalkınma planlarındaki yeri , Arazi Toplulaştırmada iş akışı, ön etüdlerin yapılması, planlama, projeleme
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Öğretim Elemanının Ders Notları
Notlar
Diğer ders kaynağı yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arazi toplulaştırmasının tanımı, amacı ve Türkiye'deki tarımsal yapısını açıklar |
ÖÇ02 | Arazi toplulaştırmasının faydaları ve yöntemlerini açıklar |
ÖÇ03 | Avrupa'da arazi toplulaştırma çalışmalarını açıklar |
ÖÇ04 | Arazi toplulaştırmasında hukuki mevzuatını açıklar |
ÖÇ05 | Arazi toplulaştırmasının iş akışını açıklar |
ÖÇ06 | Ön etüdlerin yapılmasını açıklar |
ÖÇ07 | Arazi Toplulaştırmada planlamayı açıklar |
ÖÇ08 | Sabit tesislerin tesbit edilmesi Ortak tesislere katılma payının bulunması, planlama raporunun hazırlanmasını açıklar |
ÖÇ09 | Toprak etüdlerinin yapılması ve arazinin derecelendirilmesi, dönüşüm katsayıları cetvelinin hazırlanmasını açıklar |
ÖÇ10 | Mülakat formlarının doldurulması, Yeni parselasyon planlamasının yapılmasını açıklar |
ÖÇ11 | Beş yıllık kalkınma planlarında arazi toplulaştırmasının yerini açıklar |
ÖÇ12 | Arazi toplulaştırma tüzüğüne göre isteğe bağlı arazi toplulaştırmasını açıklar |
ÖÇ13 | 3083 sayılı kanuna göre zorunlu arazi toplulaştırmasını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Arazi toplulaştırmasının tanımı, amacı ve Türkiye'deki tarımsal yapı | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Arazi toplulaştırmasının faydaları ve yöntemleri | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Avrupa'da arazi toplulaştırma çalışmaları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Arazi toplulaştırmasında hukuki mevzuat | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Arazi toplulaştırmasının iş akışı | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ön etüdlerin yapılması:Arazi malikleri ile ön görüşme ( isteğe bağlı toplulaştırma)Kadastro işlemleri ,Proje alanı sınırlarının tesbitiAT-1 ve AT-2 listelerinin tanzimi, Arazi maliklerinden muvafakat alınması,Ön etüd raporunun hazırlanması Bakanlar Kurulu Kararının Alınması | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Planlama:Düzenleme alanının ilanı ve tapuya şerh verilmesi,Proje sahasının halihazır durumunun tesbiti, Mülkiyet etüdlerinin yapılması | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sabit tesislerin tesbit edilmesi Ortak tesislere katılma payının bulunması, planlama raporunun hazırlanması | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Toprak etüdlerinin yapılması ve arazinin derecelendirilmesi, dönüşüm katsayıları cetvelinin hazırlanması | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Projeleme:Mülakat formlarının doldurulması, Yeni parselasyon planlamasının yapılması | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Beş yıllık kalkınma planlarında arazi toplulaştırmasının yeri | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Arazi toplulaştırma tüzüğüne göre isteğe bağlı arazi toplulaştırması | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | 3083 sayılı kanuna göre zorunlu arazi toplulaştırması | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | 3083 sayılı kanuna göre zorunlu arazi toplulaştırması-2 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |