Genel Bilgi
Kod | HK112 |
Ad | Cad Programları II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. OZAN ARTUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
CAD yazılımları ile bilgisayar uygulamaları yaptırmak
Dersin İçeriği
Koordinatlarla Çizim, koordinat Dönüşümü, sayısallaştırma
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim Elemanının Ders Notları
Notlar
Diğer ders kaynağı yoktur..
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Harita koordinat sistemlerini açıklar |
ÖÇ02 | Temel ödevleri açıklar |
ÖÇ03 | Temel ödev uygulamalarını yapar |
ÖÇ04 | Ayrıntı noktalarının hesabını açıklar |
ÖÇ05 | Yüzölçüm hesaplarını açıklar |
ÖÇ06 | Yüzölçüm uygulamalarını yapar |
ÖÇ07 | Parsel bölmelerini açıklar |
ÖÇ08 | Sınır düzeltmelerini açıklar |
ÖÇ09 | İki boyutlu koordinat sistemleri arasındaki dönüşümü açıklar |
ÖÇ10 | Dönüşüm uygulamaları yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Harita koordinat sistemi | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel ödevler | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel ödev uygulamaları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ayrıntı noktalarının hesabı | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ayrıntı noktalarının hesabı-2 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yüzölçüm hesapları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yüzölçüm hesapları-2 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Verilen uygulamaları yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yüzölçüm hesapları-3 | Exam preparation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yüzölçüm hesapları-4 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Parsel bölmeleri | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Parsel bölmeleri-2 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sınır düzeltmeleri | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İki boyutlu koordinat sistemleri arasındaki dönüşüm | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dönüşüm uygulamaları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |