Genel Bilgi
Kod | HK206 |
Ad | Arazi Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İmar, arsa ve arazi düzenlemesi uygulamalarının öğretilmesi
Dersin İçeriği
İmar planı uygulamaları yapmak , Arsa ve arazi düzenlemesi yapmak , Arazi toplulaştırma uygulamaları yapmak , Kıyı mevzuatı uygulamaları yapmak , CBS ve Arazi Yönetimi ilişkisini anlamak ,Arazi kullanım yasasını uygulamak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İmar mevzuatını açıklar |
ÖÇ02 | İmarla ilgili tanımları yapar |
ÖÇ03 | İmar uygulaması işlem adımlarını açıklar |
ÖÇ04 | İmar planını arazide uygular |
ÖÇ05 | Büyük çaplı harita projelerini uygular |
ÖÇ06 | Arazi toplulaştırması işlemlerini uygular |
ÖÇ07 | Parsel içerisine yapılabilecek yapıların alanlarını hesaplar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İmar mevzuatı | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İmarla ilgili tanımlar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İsteğe bağlı imar uygulamaları | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Zorunlu imar uygulamaları | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İmar Kanunu 18. maddesinin uygulama basamakları | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İmar Kanunu 18. maddesinin uygulama projesi 1 | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İmar Kanunu 18. maddesinin uygulama projesi 2 | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | konularla ilgili sorular çözmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arazi Bilgi Sistemi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mevzii İmar Planı | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Arazi Toplulaştırması işlem adımları | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Arazi toplulaştırma uygulaması | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Eski haritaların sayısallaştırılması | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kadastro yapımında teknik hatalar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mülkiyet haritalarının güncellenmesi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konularla ilgili sorular çözmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konularla ilgili sorular çözmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |