Genel Bilgi
Kod | HK214 |
Ad | Cografi Bilgi Sistemi (CBS) S |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. OZAN ARTUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. OZAN ARTUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Coğrafi bilgi sistemlerinin haritacılık uygulamalarını yapmaktır.
Dersin İçeriği
CBS yi oluşturan verileri hazırlamak , Sunum yapmak
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim Elemanının Ders Notları
Notlar
Diğer ders kaynağı yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Coğrafi bilgi sistemleri tanımını açıklar |
ÖÇ02 | CBS amaçlı verileri açıklar |
ÖÇ03 | CBS veri tabanını açıklar |
ÖÇ04 | CBS donanımlarını açıklar |
ÖÇ05 | CBS programlarını açıklar |
ÖÇ06 | CBS istatikleri ve raporlamayı açıklar |
ÖÇ07 | CBS alt sistemlerini açıklar |
ÖÇ08 | CBS dinamik haritalarını açıklar |
ÖÇ09 | CBS uygulamaları yapar |
ÖÇ10 | Konul ile ilgili Sunum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi bilgi sistemleri - CBS | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | CBS amaçlı veriler | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | CBS veri tabanı | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | CBS donanımları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | CBS programları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Verilerin analizi | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | CBS istatikleri ve raporlama | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CBS alt sistemleri | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | CBS dinamik haritaları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | CBS uygulamaları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | CBS uygulamaları-2 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | CBS uygulamaları-3 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | CBS uygulamaları-4 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sunum | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |