HK222 Yol Projesi

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HK222
Ad Yol Projesi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ


Dersin Amacı

Karayolu projelerinin hazırlanmasındaki işlem adımlarını teorik ve uygulamalı olarak yaptırılması, karayolu projelerindeki mesleki problemlerin çözümü için gerekli temel bilgilerin öğretilmesi

Dersin İçeriği

İki zorunlu nokta arasındaki yol güzergahı araştırması, Otoyol projeleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı ders notları

Notlar

Öğretim elemanı ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yol sınıflarını açıklar
ÖÇ02 Yolların özelliklerini açıklar
ÖÇ03 En uygun yol güzergahı tespiti yapar
ÖÇ04 Karayolu projesi uygular
ÖÇ05 Hacim hesaplamalarını yapar
ÖÇ06 Yol eğimini hesaplar
ÖÇ07 Kesit alanlarını hesaplar
ÖÇ08 Yol güzergahında gerekli olan sanat yapılarının yerlerini tespit eder (köprü,menfez,...)


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koordinat sistemlerini anlama 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma,
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma,
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma ,
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme,
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yolların önemi ve tarihçesi, ulaşım sistemleri ve yolların sınıflandırılması, karayolu ile ilgili tanımlar. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yol geçkisinin etüdü: İlk etüd, İstikşaf, ön proje işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Kesin etüd. Proje altılıklarının dağıtılması işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Sıfır poligonu ve sıfır poligonu yardımıyla natif güzergahların araştırlması. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Kesin güzergahın tespiti ve onayı. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Kesin güzergaha ait koordinat hesapları, yatay kurb hesapları, yol güzergah planlarının çizimi işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Boykesit ve düşey kurb hesapları. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav konularla ilgili sorular çözmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Boykesit çizimi, boykesit üzerinde kırmızı çizginin kontrol ve onayı. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Düşey kurb uzunluklarının tespiti, düşey kurb proje kotlarının hesabı. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Dever hesapları ve çiziminin onayı işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Enkesit hesapları ve enkesit alan hesapları kontrolü. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Hacim hesapları: Dolgu ve yarma hacimlerinin hesaplanması. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Brückner hesapları: Brückner epürünün çizimi ve taşıma momentlerinin hesabı. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Proje Kontrolü işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları konularla ilgili sorular çözmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konularla ilgili sorular çözmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS