EFMZ106 Eğitim Psikolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ106
Ad Eğitim Psikolojisi
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR


Dersin Amacı

Öğrenme ve öğretimi etkileyebilecek gelişimsel, psikolojik, sosyal vb. alanlara ve etkenlere kuramsal, bilimsel ve güncel bir bakış açısı kazandırma; bu bakış açısını yaşantılarına ve deneyimlerine yansıtabilmelerinin desteklemesi.

Dersin İçeriği

Eğitim psikolojisinin tanımını, çalışma alanlarını, gelişimle ilgili temel kavramları, gelişimin ilkelerini, gelişim kuramlarını, gelişim alanlarını, öğrenme ve öğretimle ilgili farklı kuramları ve öğrenmeyi etkileyen gelişimsel ve sosyal kültürel etkileşim faktörleri

Dersin Ön Koşulu

Derse düzenli devamlılık, derse düzenli hazırlanmak, derse düzenli katılım.

Kaynaklar

Eğitim Psikolojisi (Editör: Prof. Dr. Mehmet Engin DENİZ), Eğitim Psikolojisi (Editör: Prof Dr. Ayşe ULUSOY).

Notlar

Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim (Editör: Binnur YEŞİLYAPRAK) .


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 eğitim psikolojisinintemel kavramlarını anlar
ÖÇ02 gelişim ve gelişimle ilgili temel kavramları öğrenir
ÖÇ03 gelişimi etkileyen faktörleri kavrar
ÖÇ04 gelişim dönem ve gelişim ödevlerini açıklar
ÖÇ05 Kişilik gelişiminde temel örüntüleri açıklar
ÖÇ06 Piagetin bilişsel gelişim düzeylerinin öğrenme açısından doğurgularını açıklar
ÖÇ07 Kolbergin ahlak gelişimi kuramını toplumsal değişim temelinde değerlendirir
ÖÇ08 Ara sınavlar
ÖÇ09 Öğrenme sorunlarının engellenebilmesi veya çözümü için gerçekçi öneriler sunar
ÖÇ10 Kuram ve uygulama da öğrenmeye farklı bakış açılarını açıklar
ÖÇ11 Gelişim ve öğrenme açısından, kişisel ve sosyal problemleri tespit eder
ÖÇ12 Gelişim ve öğrenme açısından, bireysel farklılıklar ile sosyal-kültürel yaşamın etkileşim örüntülerine örnekler verir
ÖÇ13 öğrenmeyi ve öğrenme kuramlarını açıklar
ÖÇ14 öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar
ÖÇ15 edimsel ve klasik koşullanmayı anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim ve bilim olarak eğitim psikolojisi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Eğitim psikolojisinde temel kavram ve ilkeler İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gelişim alanları ve gelişim dönemleri İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Fiziksel gelişim, dil gelişimi İlgili okumalar ve gözlemler
5 Bilişsel gelişim İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Yaşam dönemleri ve kişilik gelişimi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka
7 Ahlak gelişimi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay
8 Ara Sınav İlgili tüm kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bireysel farklılıklar, sosyal kültürel yapı; sorunlar ve gelişim ve öğrenme ilişkileri İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız I İlgili okumalar, gözlem, görüşme vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
11 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız II İlgili okumalar, gözlem, görüşme vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız III İlgili okumalar, gözlem, görüşme vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrenme psikolojisinde farklı bakış açıları: Davranışçı, bilişselci, sosyal yapıcılar İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Motivasyon İlgili okumalar, gözlemler, kompozisyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Gözden geçirme ve tartışma İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili tüm kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili tüm kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS