OKLZ302 Erken çocukluk dönemi çevre eğitimi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ302
Ad Erken çocukluk dönemi çevre eğitimi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, öğretmen adaylarının; çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar, çevre eğitiminin amacı, önemi ve tarihçesi, çevre sorunları, sürdürülebilir kalkınma ve hedefleri, çevresel değerler ve etik, çocuk ve çevre ilişkisi, çevre eğitimine yönelik yaklaşım, program ve projeler, çevre eğitiminde öğretmen ve paydaşların rolü ile kullanılabilecek yöntem ve teknikler, çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama konusunda bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre bilinci; çevre sorunları; çevre eğitiminin önemi; erken çocuklukta çevre eğitimi; erken çocuklukta çevre eğitimi yaklaşımları; çevre eğitimi programları ve projeleri; erken çocukluk çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.), erken çocukluk çevre eğitiminde öğretmen ve ailenin rolü; sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri; eğitimde sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik planlama.

Dersin Ön Koşulu

Erken Çocuklukta Fen Eğitimi dersini almış olmak

Kaynaklar

Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Ed. Refika Olgan, Pegem Akademi Yayıncılık

Notlar

Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik Ed. Deniz KAHRİMAN PAMUK Anı Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Çevre sorunlarının nedenlerini ve olası etkilerini analiz eder.
ÖÇ03 Erken çocuklukta çevre eğitiminin önemini ifade eder.
ÖÇ04 Erken çocukluk çevre eğitimine yönelik yaklaşım, program ve projeleri değerlendirir.
ÖÇ05 Erken çocukluk çevre eğitiminde öğretmenin ve ailenin rolünü tartışır / yorumlar.
ÖÇ06 Erken çocukluk çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklar.
ÖÇ07 Sürdürülebilir kalkınma kavramını tanımlar.
ÖÇ08 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini açıklar.
ÖÇ09 Erken çocuklukta çevre eğitimine yönelik etkinlikler planlar.
ÖÇ10 Erken çocuklukta çevre eğitimine yönelik etkinlikleri uygular.
ÖÇ11 Erken çocuklukta çevre eğitimine yönelik etkinlikleri değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlara ilişkin kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çevre bilinci Çevre bilinci ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çevre sorunları Çevre sorunlarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çevre eğitiminin önemi ve amacı Çevre eğitiminin önemi ve amacına ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Erken çocuklukta çevre eğitimi Erken çocuklukta çevre eğitimi ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Erken çocuklukta çevre eğitimi yaklaşımları, programları ve projeleri Erken çocuklukta çevre eğitimi yaklaşımları, programları ve projelerinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Çevre eğitiminde öğretmen ve ailenin rolü Çevre eğitiminde öğretmen ve ailenin rolüne ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerle ilgili kaynakların okumması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sürdürülebilir kalkınma ve hedefleri Sürdürülebilir kalkınma ve hedeflerine ilişkin araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik planlama Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik planlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik uygulama Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerini planlama Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerini planlamaya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerinin uygulanması Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerinin uygulanmasına ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerinin değerlendirilmesi Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerinin değerlendirilmesine ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS