OKLZ306 Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ306
Ad Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL


Dersin Amacı

Çocuk edebiyatını ve yetişkin edebiyatının özellikler ile yaş ve gelişim özelliklerine uygun edebi türleri belirleyebilmektir.

Dersin İçeriği

Çocuk edebiyatı ve yetişkin edebiyatının tanımı ve özellikleri, dünyada ve ülkemizde çocuk edebiyatının tarihi, çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri, uygun çocuk edebiyatı eserlerini seçme, erken çocukluk dönemine uygun etkinlik hazırlama

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Gönen, M.S., Uyanık, G. (2021). Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri. Ankara: Nobel Yayınları. 2. Güleryüz, H. (2006). Yaratıcı çocuk edebiyatı. Ankara: PegemA Yayıncılık. 3. Güleç, H. ve Geçgel, H. (2012). Çocuk edebiyatı okul öncesinde edebiyat ve kitap. Ankara: Kök Yayıncılık. 4. Sever, S. (2015). Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Tudem Yayınlar

Notlar

çocuk edebiyatı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk ve yetişkin edebiyatını tanımlar.
ÖÇ02 Çocuk edebiyatının özelliklerini belirtir.
ÖÇ03 Çocuk edebiyatının türlerini ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Çocuk edebiyatının dünyadaki tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ05 Çocuk edebiyatının ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ06 Çocuğun yaş ve gelişim özelliklerine uygun türleri örnek verir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 1
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yetişkin ve çocuk edebiyatının tanımı ve özelliklerini açıklama Anlatım, soru cevap ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkısını açıklama Anlatım, soru cevap ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çocuk edebiyatının dünyadaki tarihsel gelişimini açıklama Anlatım, soru cevap ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çocuk edebiyatının ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklama Anlatım, soru cevap ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Çocuk edebiyatının türleri ve gelişime katkısını açıklar Anlatım, soru cevap ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Resimli kitapların fiziksel özelliklerini açıklar Anlatım, soru cevap ve tartışma,alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Resimli kitapların içerik ve resimlendirme özelliklerini açıklar Anlatım, soru cevap ve tartışma,alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hikaye türünün özelliklerini açıklar Anlatım, soru cevap ve tartışma,alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Roman türünün özelliklerini açıklar Anlatım, soru cevap ve tartışma,alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Şiir türünün özelliklerini açıklar Anlatım, soru cevap ve tartışma,alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Tekerleme ve parmak oyununun özelliklerini açıklar Anlatım, soru cevap ve tartışma,alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Bilmece türünün özelliklerini açıklar. Anlatım, soru cevap ve tartışma,alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Müracaat eserleri, biyografi, tiyatro eserlerinin özelliklerini açıklar Anlatım, soru cevap ve tartışma,alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Çocuk edebiyatı eserlerinin günlük eğitim akışında kullanır Anlatım, soru cevap ve tartışma,alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS