OKLS402 Çocukta Davranış Yönetimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLS402
Ad Çocukta Davranış Yönetimi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR


Dersin Amacı

Dersin amacı çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirlemek, tanımlamak; olumlu davranışları desteklemek ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri kazandırmak; davranış yönetiminde olumlu ve işlevsel tutum geliştirmek; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlemek;sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirmek ve değerlendirmektir..

Dersin İçeriği

Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme.

Dersin Ön Koşulu

Sınıf Yönetimi dersini almış olmak

Kaynaklar

Yaşar, M. (2020). Davranış ve Özellikleri. Erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi içinde (s. 39-61). PEGEM. Özyürek, A. (Ed.) (2018). Çocuklarda Davranış Yönetimi Anne-Baba Ve Eğitimciler İçin. Vize. Atıcı, M. (2014). Sınıfta Davranış Yönetimi. Karahan Kitabevi.

Notlar

Aslan, E. (2020). Erken Çocuklukta Davranış Yönetimi. Eğiten Kitap.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Davranış yönetimi ile ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ02 Sınıf içerisinde görülen davranış problemlerini listeler.
ÖÇ03 Davranış yönetimine yönelik farklı kuramsal yaklaşımları açıklar.
ÖÇ04 Davranış değiştirme sürecini uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği hakkında bilgilendirme Kitap ve materyallerin temin edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Davranış yönetimi ile ilgili kavramların tanımı Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Yaşar, M. (2021) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Sınıf içerisinde görülen davranış problemleri Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Aslan (2020) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Davranış yönetimine yönelik Davranışçı yaklaşımlar Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Aslan (2020) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Davranış yönetimine yönelik Psikanalitik yaklaşımlar Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Arslan, (2019) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Genel Sistemler Kuramı ve bu kuramın sınıf içi uygulamalara uyarlanması Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Arslan, (2019) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Aile ve sınıf sistemlerinin karşılaştırılması Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Arslan, (2019) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Davranış değiştirme süreci. Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Atici, (2014) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
10 Sınıf içi davranış problemleri analizi ve pratik uygulama örnekleri Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Atici, (2014) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Aile içi davranış problemleri analizi ve pratik uygulama örnekleri Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Atici, (2014) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Akran ilişkilerine yönelik davranış problemleri analizi ve pratik uygulama örnekleri Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Yaşar,( 2018) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 Sınıf dışı öğrenme ortamlarındaki davranış problemleri analizive pratik uygulama örnekleri Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Yaşar,( 2018) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Davranış yönetimine yönelik kişisel yaklaşım oluşturma Tüm okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Genel Değerlendirme ve Genel Tekrar Tüm Okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS