GZS423 YURTTAŞ HABERCİLİĞİ

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS423
Ad YURTTAŞ HABERCİLİĞİ
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Serkan BULUT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Serkan BULUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı yeni ve alternatif iletişim teknolojilerinin neler olduğunu öğrenerek, bu ortamlara ve yurttaşların genel yararuna uygun haberler üretme kabiliyeti edindirmektir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında yurttaş gazeteciliğinin ne olduğu, yurttaş gazeteciliğinin kuramsal kökenleri, tarihi, geleneksel gazetecilikle farkı, yeni iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle ilintisi günümüzdeki örnekleriyle öğretilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Allan, S., & Thorsen, E. (2009). Yurttaş gazetecilik: küresel perspektifler. İS Temizalp, Çev.). İstanbul: Epsilon. Alankuş, S. (2009). Yeni habercilik arayışları: hak odaklı habercilik, yurttaş gazeteciliği, barış gazeteciliği. S. Alankuş içinde, Gazeteciliğe Başlarken. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.

Notlar

Arık, E. (2013). Yurttaş Gazeteciliğinin Günümüzdeki Görünümü: Twitter Gazeteciliği. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (36). Onar Çambay, S. (2015). BİLGİ ÇAĞINDA SOSYAL SORUMLULUK ODAKLI GAZETECİLİK: YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ. Journal of International Social Research, 8(38). Alankuş, S. (2013). Başka’bir habercilik ihtiyacı ve hak odaklı habercilik. Medya ve nefret söylemi. İçinde, 219-250.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yurttaş gazeteciliğinin kavramsal ve kuramsal temellerini açıklar.
ÖÇ02 Tarihsel süreçte yurttaş gazeteciliğinin ortaya çıkış nedenlerini ve bu gazetecilik türüne olan ihtiyacı açıklar.
ÖÇ03 Dünyada ve ülkemizde gerçekleştirilen yurttaş gazeteciliği örneklerini açıklar.
ÖÇ04 Alternatif medya ve yurttaş gazeteciliği ilişkisini kendi ifadeleriyle de açıklar.
ÖÇ05 Yurttaşlar yararına neden haber yapılması gerektiğini ve bu gazetecilik türü ile etik ilişkisini açıklar.
ÖÇ06 Yurttaş gazeteciliği ve yeni iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yurttaş gazeteciliği kavramı. Yurttaş gazeteci kimdir Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yurttaş haberciliği ile geleneksel habercilik arasındaki farklar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Yurttaş haberciliğinin tarihi kökenleri Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Azınlıklar, Kamusal alan ve Yurttaş Gazeteciliği Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Medyanın ekonomi politiği ve Yurttaş Gazeteciliği Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Alternatif medya Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Web 1.0, Web 2.0 ve Web 3.0 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yeni medya platformları ve habercilik Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Sosyal Ağlar ve Yurttaş Haberciliği Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yurttaş Gazeteciliği ve Etik Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Öğrenci Çalışmaları ve Sunumları 1 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Öğrenci Çalışmaları ve Sunumları 2 Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
14 Öğrenci Çalışmaları ve Sunumları 3 Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
15 Öğrenci Çalışmaları ve Sunumları 4 Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Yöntem Seçilmemiş


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.11.2022 02:29