Genel Bilgi
Kod | GZS422 |
Ad | Kültürel Antrapoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antropoloji ve Kültürel Çalışmalar ile ilgili temel terimlerin kavranarak bunların iletişim çalışmaları ile bağlantılandırılması.
Dersin İçeriği
Sosyal ve Kültürel Antropoloji kuramlarının temeli, insanlık tarihi ve kurumlar incelenecek ve iletişim çalışmalarıyla bağlantılandırılacak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Boyut Yayın Grubu, 2020. William A. Haviland, Kültürel Antropoloji, Kaknüs Yayınları, 2008.
Notlar
Conrad Phillip Kottak, Antropoloji, Deki Yayınevi, 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antropolojinin temel kavramlarını ve ana konuları öğrenir. |
ÖÇ02 | Antropolojinin yöntemini kavrar. |
ÖÇ03 | Irk, etnisite ve kimlik kavramlarını Antropolojik açıdan açıklar. |
ÖÇ04 | Dünyadaki farklı kültürlerin neden ve nasıl oluştuğunu açıklar. |
ÖÇ05 | Antropoloji ve İletişim alanındaki bilgilerini sentezler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antropoji Bilimine Giriş | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Antropolojinin Alt Dalları | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sosyal Antropoloji | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kültürel Antropoloji | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sosyal Antropoloji Çalışmaları | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kültürel Antropoloji Çalışmaları | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sosyal ve Kültürel Antropoloji ve İletişim | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kültürel Çalışmalar ve İletişim | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kültür ve İletişim Arasındaki İlişki | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Antropologik bir olgu olarak İletişim | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Antropolojik Açıdan Modernleşme ve Çağdaş Toplumlar | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Antropolojik Açıdan Modernleşme ve Çağdaş Toplumlar 2 | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Antropolojik Bakış açısından İletişim ve kültür | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Okuma, tartışma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |