Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PR. | |
| Kod | PDRS206 |
| Ad | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. METEHAN ÇELİK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilgili mesleki kavramları ve teorileri konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır;, gelişim özellikleri, cinsiyet ve cinsiyet rolleri gelişim özellikleri, sosyal gelişim özellikleri vb.
Dersin Ön Koşulu
Derse düzenli devamlılık, derse düzenli hazırlanmak, derse düzenli katılım
Kaynaklar
Toplumsal Cinsiyet. (Zehra N. DÖKMEN);
Notlar
Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları ( Feryal SAYGILIGİL); Toplumsal Cinsiyet: pdr'de güncel konular.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Psikolojide toplumsal cinsiyeti kavrar. |
| ÖÇ02 | Kavramları kavrar ve orijinal çözümlerle gelir. |
| ÖÇ03 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramları değerlendirir ve kullanır. |
| ÖÇ04 | Toplumsal Cinsiyet ve kadın konusunu anlar. |
| ÖÇ05 | Toplumsal cinsiyet ve ayrımcılığı kavrar. |
| ÖÇ06 | Ferminist kuramları öğrenir. |
| ÖÇ07 | Toplumsal cinsiyet kuramlarını öğrenir. |
| ÖÇ08 | Toplumsal cinsiyette kadına yönelik şiddeti kavrar. |
| ÖÇ09 | Toplumsal cinsiyette kadın, namus, bekaret gibi konuları öğrenir |
| ÖÇ10 | Eril, dişil ve androjenite gibi cinsiyet rollerini değerlendirir |
| ÖÇ11 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliğini öğrenir. |
| ÖÇ12 | Conceive the prejudice and gender. |
| ÖÇ13 | Toplumsal cinsiyet ve çeşitlilik kavramlarını değerlendirir. |
| ÖÇ14 | Kitle iletişim araçları ve ayrımcılık. |
| ÖÇ15 | Alanın görüşlerini savunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | 1 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | 3 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | 1 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | 3 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | 2 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 2 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | 1 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojide toplumsal cinsiyet | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Toplumsal Cinsiyet ve kadın | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Toplumsal cinsiyet ve ayrımcılık | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Ferminist kuramlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Toplumsal cinsiyet kuramları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Toplumsal cinsiyette kadına yönelik şiddet | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınav hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Toplumsal cinsiyette kadın, namus, bekaret | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Eril, dişil ve androjenite gibi cinsiyet rolleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Toplumsal cinsiyet ve önyargı | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Toplumsal cinsiyet ve çeşitlilik | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Kitle iletişim araçları ve ayrımcılık | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Sosyal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Alanın görüşlerini savunma | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||