Genel Bilgi
Kod | PDRS402 |
Ad | Bilişsel Davranışçı Psikolojik Danışma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Psikolojik danışman adaylarının meslek etiğine uygun davranmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Psikolojik danışma ve rehberlik alanında etik kurallar ve mevcut yasal düzenlemeleri ele almak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilgin. BDT ders notları
Notlar
Beck: CBT
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | bilişsel yaklaşımı bilme................... |
ÖÇ02 | bilişsel yaklaşımı ayırdedebilme |
ÖÇ03 | normaldışını bilme.................... |
ÖÇ04 | bilişsel davranışçı terapinin temel ilkelerini bilme |
ÖÇ05 | bilişsel terapi sürecini planlayabilme |
ÖÇ06 | bilişsel davranışçı terapide ilişki |
ÖÇ07 | bilişsel davranışçı terapi evreleri |
ÖÇ08 | bilişsel davranışçı terapide a-b-c formülü |
ÖÇ09 | bilişsel davranışçı terapide giriş evresi |
ÖÇ10 | bilişsel davranışı terapide gelişim evresi |
ÖÇ11 | bilişsel davranışçı terapide sonuç evresi |
ÖÇ12 | bilişsel davranışçı terapide ara ve temel inançlar |
ÖÇ13 | bilişsel davranışçı terapide teknikler |
ÖÇ14 | bilişsel davranışçı terapide sonlandırma |
ÖÇ15 | bilişsel davranışçı terapide değerlendirme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | bilişsel davranışçı yaklaşım | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | bilişsel davranışçı yaklaşımın temel ilkeleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | bilişsel davranışçı terapide senslar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | bilişsel davranışçı terapide a-b-c | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | olay nedir | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | duygu nedir | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | düşünce nedir | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | çarpıtılmış düşünceleri sınıflama | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | otomatik düşünceler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | şemalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | teknikler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | sokratik diyalog | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | yönlendirilmiş keşif | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | sonlandırma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |