Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PR. | |
| Kod | PDRS404 |
| Ad | Kendine Yardım Grupları |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Psikolojik danışman adaylarının meslek etiğine uygun davranmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Psikolojik danışma ve rehberlik alanında etik kurallar ve mevcut yasal düzenlemeleri ele almak
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Bilgin: kendine yardım grupları ders notları
Notlar
Bilgin: kendine yardım grupları ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | grupla danışmayı öğrenme |
| ÖÇ02 | grup türlerini bilme................ |
| ÖÇ03 | kendine yardım gruplarını öğrenme |
| ÖÇ04 | kendine yardım gruplarını sınıflama |
| ÖÇ05 | kendine yardım gruplarında üye seçimi yapabilme |
| ÖÇ06 | kendine yardım gruplarında liderin rolünü bilme |
| ÖÇ07 | kendine yardım gruplarında dünya uygulamalarını bilme |
| ÖÇ08 | kendine yardım gruplarında kayıt tutma |
| ÖÇ09 | kendine yardım gruplarında değerlendirme yapabilme |
| ÖÇ10 | kendine yardım gruplarının diğer gruplardan farkını bilme |
| ÖÇ11 | kendine yardım gruplarının avantajlarını bilme |
| ÖÇ12 | kendine yardım grupları ile ilgili yapılan araştırmaları inceleme |
| ÖÇ13 | kendine yardım gruplarını yaygınlaştırma |
| ÖÇ14 | kendine yardım gruplarını sonlandırma |
| ÖÇ15 | kendine yardım gruplarında geri bildirim verebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | 4 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | dünyada kendini yardım grupları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | türkiye de kendine yardım grupları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | kendine yardım grupları türleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | kendine yardım gruplarının uygulamaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | kendine yardım grupları oluşturma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | grup üyelerinin seçimi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | grup süreci | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | grup liderinin rolü | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | üyelerin etkileşimi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | kendine yardım grupları uygulamaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | kendine yardım gruplarında değerlendirme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | kendine yardım gruplarında sonlandırma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | genel değerlendirme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | kendine yardım grubu uygulaması | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||