Genel Bilgi
Kod | AYHS202 |
Ad | Mesleki Yazışma Teknikleri II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; iş hayatının vazgeçilmez iletişim araçlarından olan yazışma türlerinin yorumlanması ve hazırlanması ile ilgili her türlü beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste; belge çeşitleri, iş yazıları ve resmi yazılar tek tek incelenerek uygulattırılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Hasan Tutar, 2012
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazışma ilke ve kurallarını kavrayabilir. |
ÖÇ02 | Mesleki yazıları yazabilir. |
ÖÇ03 | Özel yazıları yazabilir. |
ÖÇ04 | Resmi yazışma kurallarını bilme ve uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Diğer yazı türlerini bilir ve yazabilir. |
ÖÇ06 | On parmak klavye kullanımını becerisini geliştirebilir. |
ÖÇ07 | Bilgisayarda şekilli yazıları hatasız, düzenli ve kısa sürede düzenli bir şekilde yazabilme becerisini geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaçlarının ve içeriğinin anlatılması, iletişim kavramı, türleri biçimleri ve iletişim araçlarının anlatımı | Sunu, Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İş yazıları çeşitleri | Sunu, Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İş yazıları kuralları | Sunu, Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | sirküler ve basılı reklam yazımı | Sunu, Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Satış ve İstek mektubu yazımı | Sunu, Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İş isteme ve sipariş mektubu yazımı | Sunu, Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bildirme, teşekkür mektupları yazımı | Sunu, Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sunu, Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekit ve teyit mektubu yazımı | sunu, ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kredi ve red/kabul mektup yazımı | sunu, ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tahsilat ve ödemeleri takip mektupları yazımı | sunu, ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Değerli kağıt çeşitleri | sunu, ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tebrik ve teşekkür mektupları yazımı | sunu, ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Başsağlığı ve teselli mektubu yazımı | sunu, ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Resmi olmayan notların yazımı | sunu, ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |