AYHS206 Kuşlar

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AYHS206
Ad Kuşlar
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN


Dersin Amacı

Doğal dengenin devamında kuşlar büyük bir rol oynarlar.Bu ders ile öğrenciler kuşlar hakkında bilgi edinmekle beraber yapılacak uygulamalar ile kuş türlerini tanıyabilmeleri,karşılaştıkları tehlikeler ve çözüm önerilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kuşların tüy yapılarının incelenmesi, Türkiye'ye özgü kuş türleri, Kuşlarda sesler ve ne anlama geldiği, Kuşların göç yolları, Kuşlarda yuvalama ve besin toplama, Kuşlarda çiftleşme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu

Notlar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kuşların genel özelliklerini bilirler.
ÖÇ02 Türkiye kuş faunasının zenginliğini ve Türkiye'deki önemli kuş göç yollarını bilirler.
ÖÇ03 Çevrelerindeki kuşları genel olarak tanımlayabilirler.
ÖÇ04 Kuşların hayvanlar alemi içindeki yerini diğer omurgalı grupları ile olan akrabalık ilişkilerini bilirler.
ÖÇ05 Kuşların korunmasının önemini ve Türkiye'deki önemli kuş alanlarını bilirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kuşların genel özellikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kuşlarda gövde yapıları ve işlevleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kuşların tüy yapısı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kuşlarda renk değiştirme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kuşlarda duyu ve davranışlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kuşlarda sesler ve ses çıkarma Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kuş türleri(su kuşları, yırtıcı kuşlar, örtücü kuşlar) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notları çalışılmalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kuş göçleri ve halkalama çalışmaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kuş göçlerinin izlenme teknikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kuşlarda besin ve beslenme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kuşlarda kur yapma ve yuvalanma Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kuşlarda yumurtalar ve gençlik dönemi. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye'nin kuşları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye'nin kuşlar açısından önemi ve tehdit altındaki türlerimiz Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları çalışılmalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları çalışılmalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS