Genel Bilgi
Kod | MDS203 |
Ad | Sondaj Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sondaj ekipmanlarını ve yöntemlerini açıklamak. Sondaj performansına etki eden parametreleri ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
Giriş; Sondajın Tarihçe ve Gelişimi/ Sondaj Uygulamaları, Sınıflamaları ve Amaçları/ Darbeli Sondaj/ Döner Sondaj ve Ekipmanları/ Matkaplar/ Sondaj Çamuru/ Karot (Maden) Sondajları/ Su sondajları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sondaj Teknikleri ve Uygulamaları, Adem Ersoy
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sondaj teknolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Sondaj ekipmanlarını tanır. |
ÖÇ03 | Darbeli sondaj yöntemini tanımlar. |
ÖÇ04 | Döner sondaj yöntemini tanımlar. |
ÖÇ05 | Sondaja etki eden faktörleri bilir ve bunları yorumlar. |
ÖÇ06 | Matkaplar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Maden (karot) sondajlarının donanım ve işlevleri, yapılışını açıklar |
ÖÇ08 | Sondaj hidroliğini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik temel kavramları konusunda alt yapıya sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilikte iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik uygulamalarında kullanılması gerekli araçların teknik özelliklerine hakimdir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında karşılaştığı problemleri Bireysel ve multidisipliner çalışma grubu üyesi olarak çözebilme becerisi elde eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları uygulamalı derslerde etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini madencilik uygulamalarını kullanrak belirler ve bulduğu sonuçları raporlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak madencilik alanında teknik ekipmanların çizimini yapabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlayarak, modelleme ve çözüm becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin sözlü ve yazılı iletişim için en az bir yabancı dili genel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları tanımlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sondajın gelişimi ve tarihçesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sondajın gelişimi ve tarihçesi II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Darbeli sondaj yöntemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Döner sondaj donanımı ve işlevleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Matkaplar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Matkap çalışma parametreleri ve sondajın yapılışı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sondaj çamurunun görevleri, özellikleri ve ceşitlreri, sondajda kullanımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Maden (karot) sondajlarının donanım ve işlevleri, yapılışı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Su sondajlarının donanım ve işlevleri, yapılışı, su deneyleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sondaj hidroliği | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Jeotermal sondajlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Enjeksiyon sondajları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Jeoteknik sondajlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Jeoteknik sondajlar II | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |