Genel Bilgi
Kod | MDS212 |
Ad | Endüstriyel Mineraller |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEDA DEMİRCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında, öğrencilerin seçilmiş endüstriyel minerallerin kullanım alanları, spesifikasyonları, oluşum koşulları, uygulamada gerekli hazırlama metodları hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Asbest Barit Bor ve Bor Mineralleri Feldspat Grafit Killer Magnezit, diğer magnezyum içeren mineraller ve kaynaklar Kükürt Talk Florit Mika Kum ve Çakıl Kireçtaşı ve Dolomit
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Endüstriyel Kayaçlar ve Madenler; Mustafa KUŞÇU
Notlar
Endüstriyel Kayaçlar ve Madenler; Mustafa KUŞÇU
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstriyel hammadenin tanımı ve sınıflamasının yapar |
ÖÇ02 | Endüstriyel mineralin fiziksel özellikleri açıklar. |
ÖÇ03 | Endüstriyel mineralin safsızlıkları tanımlar. |
ÖÇ04 | Endüstriyel mineralin kullanım alanlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Endüstriyel mineralin oluşum koşullarını tanımlar. |
ÖÇ06 | Endüstriyel minerallerin hazırlama yöntemleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik temel kavramları konusunda alt yapıya sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilikte iş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik uygulamalarında kullanılması gerekli araçların teknik özelliklerine hakimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında karşılaştığı problemleri Bireysel ve multidisipliner çalışma grubu üyesi olarak çözebilme becerisi elde eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları uygulamalı derslerde etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini madencilik uygulamalarını kullanrak belirler ve bulduğu sonuçları raporlayabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak madencilik alanında teknik ekipmanların çizimini yapabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlayarak, modelleme ve çözüm becerisi edinir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin sözlü ve yazılı iletişim için en az bir yabancı dili genel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları tanımlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel hammaddelere giriş ve temel bilgiler | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Endüstriyel hammaddelerin sınıflandırılması ve önemi | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Endüstriyel hammaddelerin Oluşumu | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Feldispat ve mika oluşumu ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Florit, Magnezit, diğer magnezyum içeren mineraller | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Grafit. Evaporitler | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sodyum Tuzları- Bor Tuzları-Sölestin. | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kükürt ve fosfat oluşumu ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kuvars, asbest oluşumu ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Barit, Soda, sodyum sülfat oluşumu ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Potasyum ve Doğal yapı taşları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bazalt, granit, andezit kumtaşı, kireçtaşı, dolomit vb. | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mermer oluşumu ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kil mineraller ve zirkon oluşumu ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |