Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Meşcere yapısı ve dinamikleri bağlamında orman bakımı uygulamalarını öğrenmek
Dersin İçeriği
Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi, Meşcere gelişim çağları ve koru ormanı meşcerelerinde bu çağlarda gerçekleştirilen bakım uygulamaları (gençlik ve kültür bakımı, sıklık bakımı, aralama, ışıklandırma, alt tesis, budama), Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım, İki arazi-alan çalışması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ORMAN BAKIMI - Yrd. Doç. Dr. Zafer YÜCESAN
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meşcere gelişim çağlarını açıklar, |
ÖÇ02 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde gençlik-kültür bakımı yöntemlerini uygular, |
ÖÇ03 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde sıklık bakımı yöntemlerini uygular, |
ÖÇ04 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde araralama yöntemlerini uygular, |
ÖÇ05 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde ışıklandırma ve alt tesis yöntemlerini uygular, |
ÖÇ06 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde budama yöntemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meşcere gelişme çağları, orman bakımının tanımı, amacı ve önemi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gençlik ve kültür bakımı: tanımı, amacı, yöntemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Baltalık ve korulu baltalık ormanında bakım müdahalesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sıklık bakımının tanımı ve amacı, sıklık bakımı uygulama esasları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Asli ağaç türlerimizde gençlik bakımı uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Günübirlik arazi-alan çalışması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aralamanın tanımı ve amacı, aralama çalışmalarında kullanılan gövde sınıflamaları, aralama biçimleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve esasları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Asli ağaç türlerimizin saf meşcerelerinde aralama uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Asli ağaç türlerimizin karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Arazi-alan çalışması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Işıklandırma, alt tesis ve budama yöntemlerine karar verilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Işıklandırma, alt tesis ve budama uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |