ORS108 ORMAN BAKIMI

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ORS108
Ad ORMAN BAKIMI
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA


Dersin Amacı

Meşcere yapısı ve dinamikleri bağlamında orman bakımı uygulamalarını öğrenmek

Dersin İçeriği

Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi, Meşcere gelişim çağları ve koru ormanı meşcerelerinde bu çağlarda gerçekleştirilen bakım uygulamaları (gençlik ve kültür bakımı, sıklık bakımı, aralama, ışıklandırma, alt tesis, budama), Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım, İki arazi-alan çalışması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ORMAN BAKIMI - Yrd. Doç. Dr. Zafer YÜCESAN

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meşcere gelişim çağlarını açıklar,
ÖÇ02 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde gençlik-kültür bakımı yöntemlerini uygular,
ÖÇ03 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde sıklık bakımı yöntemlerini uygular,
ÖÇ04 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde araralama yöntemlerini uygular,
ÖÇ05 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde ışıklandırma ve alt tesis yöntemlerini uygular,
ÖÇ06 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde budama yöntemlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meşcere gelişme çağları, orman bakımının tanımı, amacı ve önemi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Gençlik ve kültür bakımı: tanımı, amacı, yöntemleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Baltalık ve korulu baltalık ormanında bakım müdahalesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sıklık bakımının tanımı ve amacı, sıklık bakımı uygulama esasları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Asli ağaç türlerimizde gençlik bakımı uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Günübirlik arazi-alan çalışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aralamanın tanımı ve amacı, aralama çalışmalarında kullanılan gövde sınıflamaları, aralama biçimleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve esasları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Asli ağaç türlerimizin saf meşcerelerinde aralama uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Asli ağaç türlerimizin karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Arazi-alan çalışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Işıklandırma, alt tesis ve budama yöntemlerine karar verilmesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Işıklandırma, alt tesis ve budama uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS