ORS218 Mera Amenajmanı

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ORS218
Ad Mera Amenajmanı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA


Dersin Amacı

Mera alanlarının tanıtımı, mera bitki kompozisyonu tanıtımı, mera amenajmanı uygulamalarının gerçekleştirilmesi

Dersin İçeriği

Mera, Mera yönetimi, Türkiyede mera, hayvan varlığı ve dağılımı, Mera-hayvan ilişkisi, Mera toprağı-hayvan ilişkisi, yemler ve yem kaynakları, Mera vejetasyonu ve sınıflandırılması, Buğdaygiller ve Baklagiller, Mera ekolojisi, Bitki süksesyonları, Saha çalışması, Orman meraları ve otlatma, Aşırı otlatma, Otlatma kapasitesi, Mera vejetasyonu ölçüm yöntemleri, Otlatma sistemleri, Mera ıslahı, Bir arazi-alan çalışması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çayır - Mer'a Amenajmanı -Prof. Dr. Ömer Bakır

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çayır-meralardaki ekolojik unsurların karşılıklı etkileşimlerini yorumlar,
ÖÇ02 Mera vejetasyonu ölçüm yöntemlerini kullanır,
ÖÇ03 Mera ıslah yöntemlerini kullanır,
ÖÇ04 Potansiyel mera yönetimi sorunlarını belirleyip kontrol metotlarını uygular,
ÖÇ05 Otlatma sistemlerini açıklar,
ÖÇ06 Mera yönetimi tekniklerini arazi şartlarına göre uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mera amenajmanına giriş Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kuraklık, Kurak ve yarı kurak bölgeler, ve özellikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çayır-Meraların Tanımı, Sınıflandırılması ve Mera Yönetimi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Doğal Meralar ve Orman-Mera İlişkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Orman Meraları ve Ormanda Otlatma Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Mera Vejetasyonu ve önemi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mera Ekolojisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Otlatma Zamanı ve Olgunluğu, süresi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Otlatma Kapasitesi kavaramı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Günübirlik arazi uygulaması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Uygun Otlatma, Klimaks ve Bitki Süksesyonları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Mera Durumu ve Islahı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Mera Vejetasyonunun Kantitatif Özellikleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Hayvanların günlük ot ihtiyaçları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS