Genel Bilgi
Kod | ORM204 |
Ad | Silvikültür Tekniği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ormanlarında kullanımı mümkün gençleştirme yöntemlerini ve bu yöntemlerin asli orman ağacı türlerinin saf ve karışık meşcerelerinde kullanımını öğrenmek
Dersin İçeriği
Meşcere gelişimi ve değişimi, gençleştirme (Doğal ve yapay gençleştirme) gençleştirme çeşitleri, Gençleştirmenin temel şekilleri (Tıraşlama, siper ve kenar durumu), Orman İşletme Çeşitleri ve Şekilleri (Koru ormanlarının işletme şekilleri-seçme ve maktalı işletmeler), Orman İşletme Çeşitleri ve Şekilleri (Önemli orman ağacı türlerimizdeki gençleştirme yöntemleri), Karışık ormanların gençleştirilmesi, Seçme işletmesi (Genel özellikleri, kesim tekniği), Baltalık Ormanları ve İşletme şekilleri, Silvikültür tekniği planlarının hazırlanması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SİLVİKÜLTÜR II Silvikültürün Tekniği - FİKRET SAATÇİOĞLU
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Asli orman ağacı türlerimizin saf meşcerelerinin gençleştirilmesini öğrenmek; |
ÖÇ02 | Asli orman ağacı türlerimizin karışık meşcerelerinin gençleştirilmesini öğrenmek; |
ÖÇ03 | Yapay ve doğal gençleştirme yöntemlerini ve uygulamasını öğrenmek; |
ÖÇ04 | Sürgün işletmelerini ve uygulamasını öğrenmek; |
ÖÇ05 | Verimliliği artırıcı işletme şekillerini ve uygulamasını öğrenmek; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Silvikültür tekniğine giriş ve temel kavramlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Meşcere gelişimi ve değişim çağları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gençleştirme çeşitleri(Doğal ve yapay gençleştirme) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gençleştirmenin temel şekilleri (Tıraşlama, siper ve kenar durumu) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Orman İşletme Çeşitleri ve Şekilleri (Koru ormanlarının işletme şekilleri) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | seçme ve maktalı işletmeler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | arazi uygulaması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Önemli orman ağacı türlerimizdeki gençleştirme yöntemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karışık ormanların gençleştirilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Karışık meşcerelerde gençleştirme uygulamalarının değerlendirilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Karışık meşcerelerde bakım uygulamalarının değerlendirilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Günübirlik arazi uygulaması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Seçme işletmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ülkemizde uygulanan silvikültürel müdahalelerin tartışılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |