TSP229 Türkiye Fiziki Coğrafyası

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TSP229
Ad Türkiye Fiziki Coğrafyası
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ


Dersin Amacı

Türkiye'nin ön plana çıkan doğal, tarihsel, kültürel ve insan yapısı kaynaklarını tanıtma ve kültürel rehberlik hizmetlerinde kullanma yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktır.

Dersin İçeriği

Rekreasyon ve Turizm Coğrafyası; Rekreasyon Seyahati: Turizm; Turizmin Doğal Coğrafya Kaynakları: Klimatik Kaynaklar; Dünya Turizminin Doğal Kaynakları: Kıyılar ve Diğerleri; Turizmde Tarihsel, Kültürel ve Başka İnsan Yapısı Kaynaklar; Turizmde Çekiciliklere Erişim, Konaklama ve Diğer Etkenler; Türkiye Turizminde Doğal Oluşumlu Değerler; Türkiye Turizminde Koruma Statülü Alanlar; Türkiye'de Dağ, Yayla ve Kış Turizmi; Türkiye Turizminde Hidrografik Değerler; Türkiye Turizm Coğrafyası; Akdeniz Bölgesi, Ege Bölgesi, Karadeniz Bölgesi, Doğu Anadolu Bölgesi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi, İç Anadolu Bölgesi ve Marmara Bölgelerinin tarihi ve doğal güzellikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türkiye'nin Turizm Coğrafyası, Ersin Güngördü, Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

Araştırma Türkiye Turizm Coğrafyası, Hayati Doğanay , Serhat Zaman, Pegem Akademi Yayıncılık, 2021.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rekreasyon ve turizm ilişkisini kavrar
ÖÇ02 Turizmin doğal coğrafya kaynakları tanır
ÖÇ03 Turizmde tarihsel, kültürel ve başka insan yapısı kaynakları tanır
ÖÇ04 Türkiye turizminde doğal oluşumlu değerleri açıklar
ÖÇ05 Türkiye turizminde koruma statülü alanları tanır
ÖÇ06 Türkiye'de Akdeniz bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır
ÖÇ07 Türkiye'de Karadeniz bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır
ÖÇ08 Türkiye'de Ege bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır
ÖÇ09 Türkiye'de Marmara bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır
ÖÇ10 Türkiye'de İç Anadolu bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır
ÖÇ11 Türkiye'de Doğu Anadolu bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır
ÖÇ12 Türkiye'de Güneydoğu Anadolu bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Rekreasyon ve Turizm Coğrafyası İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Rekreasyon Seyahati: Turizm İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Turizmin Doğal Coğrafya Kaynakları: Klimatik Kaynaklar İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Dünya Turizminin Doğal Kaynakları: Kıyılar ve Diğerleri İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Turizmde Tarihsel, Kültürel ve Başka İnsan Yapısı Kaynaklar İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Turizmde Çekiciliklere Erişim, Konaklama ve Diğer Etkenler İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Türkiye Turizminde Doğal Oluşumlu Değerler İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye Turizminde Koruma Statülü Alanlar İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Türkiye'de Dağ, Yayla ve Kış Turizmi İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Türkiye Turizminde Hidrografik Değerler İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Türkiye Turizm Coğrafyası İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Türkiye'de Akdeniz Bölgesi, Ege Bölgesi ve Karadeniz Bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynakları İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Türkiye'de Doğu Anadolu Bölgesi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynakları İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkiye'de İç Anadolu Bölgesi ve Marmara Bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynakları İlgili konuyu inceleme ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS