AS337 Siyasal Düşünce Tarihi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS337
Ad Siyasal Düşünce Tarihi
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR


Dersin Amacı

Siyasal düşünce tarihinin kökenleri ve günümüze dek gelen gelişmeleri ile iletişim çalışmaları arasında bağ kurulması. Günümüz siyasal kurumları ve kavramlarının tarihsel arka planı ve gelişimi kavratılacaktır. Dersin İçeriği Eski Yunandan başlayarak Roma, ortaçağ yeni çag modernleşme sürecindeki siyasal düşünceler işlenecektir. Siyasal düşüncenin gelişim evreleri tarihsel bir süreklilik içinde irdelenecektir. Temel politik kurum ve kavramların doğuşu ve gelişimi bu çerçevede açıklanacaktır.

Dersin İçeriği

Eski Yunandan başlayarak Roma, ortaçağ yeni çag modernleşme sürecindeki siyasal düşünceler işlenecektir. Siyasal düşüncenin gelişim evreleri tarihsel bir süreklilik içinde irdelenecektir. Temel politik kurum ve kavramların doğuşu ve gelişimi bu çerçevede açıklanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

M. Ali Ağaoğulları,Siyasal Düşünceler Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları

Notlar

M. Ali Ağaoğulları (2011) Batı’da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları/Jeffrey Abramson (2013) Minerva’nın Baykuşu: Batı Siyasi Düşünce Tarihi, çev. İbrahim Yıldız, Dipnot Yayınları/ Alaeddin Şenel (2011) Siyasal Düşünceler Tarihi, İmge Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel siyasal kavramların kökenini ve siyasal kurumların gelişimini tanımlar.
ÖÇ02 Politik düşüncelerin gelişimi ile iletişim arasında bağ kurar.
ÖÇ03 Politik bilgileri politik olmayandan ayırt edebilir ve bu alanla ilgili çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller.
ÖÇ04 Siyaset ve iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
ÖÇ05 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir.
ÖÇ06 İletişim kavramına disiplinler arası bir perspektifle yaklaşırken iletişim Bilimleri ile siyaset bilimi alanından gelen bilgileri sentezler.
ÖÇ07 Toplum, iletişim ve siyaset alanında yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır.
ÖÇ08 Yerel, ulusal ve uluslararası politik olayları izler ve eleştirel bir bakışla yorumlar.
ÖÇ09 Sosyal ve politik etkinliklere aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
ÖÇ10 Tarihsel kökenleri konusunda edindiği bilgi eşliğinde yurttaşlık bilincini geliştirerek insan ve yurttaş haklarına duyarlı bir yurttaş bilinci edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Siyasal Düşünceler Tarihine Giriş Sunuş Anlatım Sunuş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eski Yunanda siyasal ve sosyal yapı Ödev-Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eski Yunan Siyasal Düşüncesi Ödev-Araştırma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Socrates, Aristo ve Platon. Ödev- Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Roma da Politik ve Sosyal Yapı ve Roma Siyasal Düşüncesi Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ortaçağ Batı Siyasal Düşüncesi Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ortaçağ İslam siyasal düşüncesi Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Dosyadaki tüm n otlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 16. ve 17. Yüzyıl Batı Siyasal Düşüncesi Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aydınlanma Düşüncesi Okuma, araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fransız Devrimi Okuma, Araştırma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Toplum Sözleşmesi Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Cumhuriyetçilik Okuma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Demokrasi i Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dosyadaki tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dosyadaki, tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS