AS329 Topluma Hizmet Uygulamaları

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS329
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR


Dersin Amacı

Öğrencilere toplumsal hizmet ve sivil toplum kuruluşları alanını tanıtmak, görünenin ötesine geçebilen bir bakış açısı geliştirmek.

Dersin İçeriği

Sosyal refah devleti anlayışı çerçevesinde, topluma hizmet alanına ilişkin temel kavramları literatüre dayanarak ve uygulamaları inceleyerek tanıtacaktır. Hukuk, toplumsal gelişme, sağlık, engellilik, iletişim becerileri, çocuk, gençlik, kadın ve göçmen sorunlarıyla ilgili sosyal politikalar ele alınacaktır. Farklı uzmanlık alanlarındaki modeller ve uygulamalar incelenecektir. Ayrıca, öğrenciler bir sivil toplum örgütünü ve/veya kampanyaları inceleyeceği bir proje sunacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Proje Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alana ilişkin temel kavramları ve uygulamaları öğrenir.
ÖÇ02 Sivil toplum örgütleri ve şirketlerin sosyal sorumluluk kampanyalarının medyada yer alış biçimlerini eleştirel bir gözle değerlendirebilir
ÖÇ03 Sosyal çalışma fikirleri geliştirebilir, uygulayabilir ve iletişim süreçlerini planlayarak uygulayabilir
ÖÇ04 Sosyal politikalar çerçevesinde topluma hizmet uygulamalarını neler olduğunu ve olması gerektiğini bilir.
ÖÇ05 Toplumsal eşitliğin sağlanması, geliştirilmesi ve sürdürülmesiyle ilgili akademik bilgi ve pratik beceriler kazanır.
ÖÇ06 Toplumsal cinsiyet, kadın, gençlik, çocuk, göçmen ve sosyo-ekonomik olarak yetersiz toplum kesimlerinin sorunlarını ve olası çözüm yollarını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş: modeller ve yöntemler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel kavramlar, tarihçe ve farklı paradigmalar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Topluma hizmet için sosyal politikalar (dünyada) Okuma-beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Topluma hizmet için sosyal politikalar (Türkiyede) Okuma-örnek araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Örnek sosyal projelerin incelemeleri I (ödev1) Okuma-proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Proje konularının ve grupların belirlenmesi Örnek incelemeler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Projelere ilişkin metodoloji açıklaması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yöntemlerin belirlenmesi ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Saha çalışması 1 öğrenci kulüpleri ve sivil toplum kuruluşlarını ziyaret Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
11 Öğrenci sunumları 1 hedef kitlenin sorunlarının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 saha çalışması 2 proje olanaklarının ve kısıtlarının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
13 saha çalışması 3 uygulamaların raporlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Öğrenci sunumları 2 raporlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Öğrenci sunumları 3 raporlama ve analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dosyaların değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dosyaların değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS