Genel Bilgi
Kod | AS342 |
Ad | Akademik Hollandaca |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Akademik Hollandaca
Dersin İçeriği
Akademik Hollandaca
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük yaşantıdan örneklerle Hollanda ve Belçika toplumunun sosyal-kültürel yapısını öğrenirler-1 |
ÖÇ02 | Günlük yaşantıdan örneklerle Hollanda ve Belçika toplumunun sosyal-kültürel yapısını öğrenirler-2 |
ÖÇ03 | Günlük yaşantıdan örneklerle Hollandaca konuşulan ortamda Hollandaca dilinde rahat bir etkileşim sağlayabilir-1 |
ÖÇ04 | Günlük yaşantıdan örneklerle Hollandaca konuşulan ortamda Hollandaca dilinde rahat bir etkileşim sağlayabilir-2 |
ÖÇ05 | Hollandaca konuşulan sosyal ortama katılım sağlar-1 |
ÖÇ06 | Hollandaca konuşulan sosyal ortama katılım sağlar-2 |
ÖÇ07 | Hollandaca konuşulan sosyal ortamda gelişmeleri- sosyal atmosferi anlayarak bir yandan kendileri diğer yandan da etkileşimde bulunurlar-1 |
ÖÇ08 | Hollandaca konuşulan sosyal ortamda gelişmeleri- sosyal atmosferi anlayarak bir yandan kendileri diğer yandan da etkileşimde bulunurlar-2 |
ÖÇ09 | Çok kültürlü toplumlara sahip Hollanda ve Belçika yaşam tarzını öğrenirler-1 |
ÖÇ10 | Çok kültürlü toplumlara sahip Hollanda ve Belçika yaşam tarzını öğrenirler-2 |
ÖÇ11 | Kültürlerarası İletişim açısından toplumların farklı katmanları hakkında bilgi sahibi olunarak öğrencinin kendini toplumun bir parçası gibi huzurlu hisseder-1 |
ÖÇ12 | Kültürlerarası İletişim açısından toplumların farklı katmanları hakkında bilgi sahibi olunarak öğrencinin kendini toplumun bir parçası gibi huzurlu hisseder-2 |
ÖÇ13 | Günlük yaşamdan örneklerle kültürlerarası sorunlardan kaçınmayı ve gerektiğinde tartışmayı öğrenir |
ÖÇ14 | Yaşamdan örneklerle toplum içi hassasiyetleri anlar ve ön yargıları yok eder. |
ÖÇ15 | Hollanda ve Belçika toplumlarında farklı yaşam senaryolarını analize eder ve tartışmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hollanda ve Belçika kültürleri hakkında detaylı bilgilendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Hollandaca dilinin konumu hakkında detaylı bilgilendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Kültürün dile etkisiyle ilgili farklı örnekler verilir-1 | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Kültürün dile etkisiyle ilgili farklı örnekler verilir-2 | Ödev-inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Günlük yaşamdan farklı alanlarda Pratik Hollandaca örnekleri verilir-1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Günlük yaşamdan farklı alanlarda Pratik Hollandaca örnekleri verilir-2 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Şehir yaşantısı: Gezi, tramvay ve tren yolculuğunda gerekli olan kavramlar örneklerle öğretilir. P | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Öğretilenlerin tekrarı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Sınıfta Pratik Hollandaca ile (çarşı-pazar-alışveriş-müze)gibi farklı sosyalyaşam alanlarında diyaloglargerçekleştirilir-1. | Araştırma-Örnek olay inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama |
11 | Sınıfta Pratik Hollandaca ile (çarşı-pazar-alışveriş-müze)gibi farklı sosyalyaşam alanlarında diyaloglargerçekleştirilir-2 | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | Hollandaca ile -kendileriyle de ilgili olmak üzere- farklıalanlarda sunumlar üzerinde çalışılır-1 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
13 | Hollandaca ile -kendileriyle de ilgili olmak üzere- farklıalanlarda sunumlar üzerinde çalışılır-2 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Örnek Olay |
14 | Genel tekrar-1 | Tekrar-Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar-2 | Tekrar-Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Örnek Olay |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |