AS426 Sağlık İletişimi Uygulamaları

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS426
Ad Sağlık İletişimi Uygulamaları
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLNUR KAPLAN ESEN


Dersin Amacı

Sağlık iletişiminin uygulama alanları ve biçimlerini öğretmeyi içeren derste; kişilerarası ve kitlesel iletişim faaliyetlerinin sağlık bilgisi üzerindeki etkinliğinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi incelenip sağlık iletişiminde kullanılan araç ve yöntemlerin planlanmasının, hazırlanmasının ve uygulanmasının öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Medya ve Sağlık İletişimi, Halkla İlişkiler ve Sağlık İletişimi, Reklam ve Sağlık İletişimi, Sosyal Pazarlama ve Sağlık İletişimi, Yeni İletişim Teknolojileri ve Sağlık İletişimi, Kriz İletişimi ve Sağlık İletişimi, Kişilerarası İletişim ve Sağlık İletişimi, Uygulamalara Yönelik Materyallerin Hazırlanması ele alınıp aktarılarak; uygulamalı olarak proje hazırlanması gerçekleştirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Konuyla İlgili Elektronik Kaynaklar.

Notlar

Konuyla İlgili Örnek Çalışmalar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlık iletişimini irdeler ve yorumlar.
ÖÇ02 Sağlık iletişiminde kullanılan araç ve yöntemleri belirler ve yönetir.
ÖÇ03 Sağlık iletişiminde uygulanan kampanya sürecini kavrar, tasarlar ve uygular.
ÖÇ04 Sağlık iletişimi alanındaki faaliyetlerde medyayı etkin bir şekilde kullanır ve yönlendirir.
ÖÇ05 Sağlık iletişiminde kişilerarası iletişim becerilerini geliştirir ve uygular.
ÖÇ06 Sağlık iletişimine yönelik iletişim projeleri hazırlar ve faaliyet alanında yönetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlık İletişimine Giriş. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Medya ve Sağlık İletişimi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Halkla İlişkiler ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Reklam ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 Sosyal Pazarlama ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Yeni İletişim Teknolojileri ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Kriz İletişimi ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
9 Kişilerarası İletişim ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 Sağlık İletişimi Uygulamalarına Yönelik Materyallerin Hazırlanması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 Proje Hazırlama 1 Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje Hazırlama 2 Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Proje Hazırlama 3 Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje Sunumu. Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Sağlık İletişimi Uygulamaları Üzerine Genel Değerlendirme. Projelerin Genel Değerlendirmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS