AS408 Siyasal İletişim

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS408
Ad Siyasal İletişim
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR


Dersin Amacı

Siyaset ve iletişim ilişkisiniçokyönlü ve farklı boyutlarıyla tanıtmak, siyasal iletişim yöntemlerini tarihselliği bağlamında açıklamakve tartışmaya açmak. Siyaset ve iletişim alanındaki bilgileri sentezleyebilecekve siyasal iletişim konusunda teorive uygulama alanında yönelik profesyoneller yetiştirmek.

Dersin İçeriği

Siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimle ilgili kavramlar, tarihsel bağlamı içinde siyasal iletişimin gelişim dönemleri ve siyasal iletişim biçimleri açıklanarak, tartışmaya açılacaktır. Buna ek olarak, siyasal söylem biçimleri, siyaset psikolojisi, siyaset-medya ilişkileri, medya demokrasisi ve siyasal kampanyalar incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aysel Aziz, Siyasal İletişim, Nobel Yayıncılık, 2018/Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, İmge Kitabevi Yayınları, 2014/Eser Köker, Politikanın İletişimi, İletişimin Politikası, İmge Kitabevi Yayınları, 2018

Notlar

Siyasal İletişim: Politik Olanı Düşünmek ve Araştırmak, Derleyenler: Çiğdem Yasemin Ünlü ve İlker Özdemir, Siyasal Kitabevi Yayınları, 2021/Siyasal İletişim Etiği, İlker Özdemir, Ezgi Kitabevi Yayınları, 2016


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Siyasal iletişim alanındaki temel kavramları ve siyasal iletişim modellerini tanır.
ÖÇ02 Disiplinlerarası bir perspektifle siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları tanır ve sentezler.
ÖÇ03 Modern siyasal ortamda iletişimin rolünü tanımlar.
ÖÇ04 Bireysel, yerel, ulusal ve uluslararası siyasal iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
ÖÇ05 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına siyasal projeler geliştirir, organizasyon, liderlik ve girişimcilik becerilerini geliştirir ve kullanır.
ÖÇ06 Siyasal iletişim alanında yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı, sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
ÖÇ07 Siyasal kampanya ve reklamların seçmenler ve siyasi liderlerin imajları üzerindeki etkilerini açıklamakta kuramsal bilgileri kullanır.
ÖÇ08 Siyasal iletişim alanında etikilkeleri tanır ve gündelik yaşamında tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
ÖÇ09 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler ve siyasal iletişim açısından eleştirel bir bakışla yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Ders tanıtımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Siyasal iletişim tanımı ve temel kavramlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tarihsel gelişim süreci içinde siyasal iletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Siyasal iletişime farklı yaklaşımlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Siyasal İletişim ve medya Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Film gösterimi ve tartışma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
7 Kamusal alan ve kamuoyu araştırmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Siyasetin profesyonelleşmesi ve siyasal uzmanlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Siyasal Kampanyalar I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Siyasal Kampanyalar II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tiyatro olarak siyaset ve medya demokrasisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yeni toplumsal hareketler ve siyasal iletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye'de siyasal iletişimin akademik ve reel koşulları üzerine bir tartışma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS