SOSZ106 Siyaset Bilimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ106
Ad Siyaset Bilimi
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; Sosyal Bilgiler dersinin genel amaçları doğrultusunda, demokratik siyasal kültür bağlamında devlet ve devletin unsurları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Siyasal kültür ve siyasal toplumsallaşma, devletin tarih içinde ortaya çıkışı, devlet hakkındaki teoriler, düşünceler, ideolojilerin devlete bakışları, devletin işlevleri, devletin unsurları olarak; ülke, ulus ve egemenlik. Devlet biçimleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Kemal Gözler; Kısa Anayasa Hukuku, Ernest Renan; Millet Nedir, ilgili makaleler, öğretim elemanı ders notları, MEB Sosyal Bilgiler ders kitapları

Notlar

Kemal Gözler; Kısa Anayasa Hukuku, Ernest Renan; Millet Nedir, ilgili makaleler, öğretim elemanı ders notları, MEB Sosyal Bilgiler ders kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan öğrenci Siyaset Biliminin bilgi üretme yöntemini açıklar.
ÖÇ02 Bu dersi alan öğrenci, siyasal kültür ve siyasal toplumsallaşma terimlerini açıklar.
ÖÇ03 Siyasal toplumsallaşma sürecinde okulun ve öğretmenin rolünü kavrar.
ÖÇ04 Farklı ideolojilere göre devletin varlık nedenini açıklar.
ÖÇ05 Ulus-devleti oluşturan ana unsurları (ulus, ülke, egemenlik) açıklar.
ÖÇ06 Devlet biçimlerini açıklar.
ÖÇ07 Ulusçuluk (milliyetçilik) düşüncesini tartışır.
ÖÇ08 Demokratik devlet anlayışını değerlendirir.
ÖÇ09 Demokratik siyasal kültürün oluşumunda; sivil toplumun ve örgütlülüğün önemini değerlendirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, ders ile ilgili bilgilendirme. Öğrencinin konuyla ilgili var olan bilgi ve deneyimleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Siyasal kültür, siyasal toplumsallaşma makale okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Devlet hakkında bilgilendirme. Devlet nedir sorusuna farklı yanıtlar bulunması. okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Devlet hakkında bilgilendirme. Devlet olgusunun tarihsel gelişimi. okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 Devlet hakkında bilgilendirme. İdeolojilerin gözünden devlet. okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Devletin unsurları: Ülke okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Devletin unsurları: Ulus makale okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Milliyetçilik okuma, araştırma, gözlem. Buket Uzuner'in Gelibolu romanı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
10 Devletin unsurları: Egemenlik. Siyasal iktidar, demokratik devlet anlayışı okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 Devlet biçimleri: Üniter ve birleşik devletler okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 Devlet biçimleri: Yönetim biçimlerine göre devletler okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Devlet biçimleri: Hükümet biçimleri: Başkanlık, yarı başkanlık ve parlamenter sistemler. okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Tartışma: Devlet biçimlerinin avantaj ve dezavantajları okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tartışma: Devlet ve vatandaş ilişkileri okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS