Genel Bilgi
Kod | EFGZ102 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AYDIN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AYDIN CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
- Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I/2,YÖK yayınları, Ankara, 2010 -Can, Aydın,. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Ders Notları
Notlar
-ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989 - Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991 -Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Ankara 2002
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olur. |
ÖÇ04 | Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olur. |
ÖÇ05 | Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk İnkılabının Stratejisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyasal Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hukuk Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ekonomik Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ARA SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye'nin Jeopolitik durumu | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |