EFMZ201 Öğretim İlke ve Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ201
Ad Öğretim İlke ve Yöntemleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALİ ALTIKULAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ALİ ALTIKULAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinde öğrenci merkezli, etkili ve anlamlı öğrenme temelli, çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri üzerinde durulacaktır. Bu amaçla ders içeriği, yapılandırmacı öğrenme kuramı ile anlamlı öğrenme için yöntem ve teknikleri kapsamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders içeriği Yapılandırmacı öğrenme kuramı, Çoklu zeka kuramı, Öğretimde yöntem ve teknik kavramları, Mikro öğretim, Beyin fırtınası, Altı şapkalı düşünme tekniği, Gösteri tekniği, Benzetim tekniği, Kavram Haritası, Üst düzey düşünme becerileri, Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi,Tartışma yöntemi, Rol oynama ve drama yöntemi, Sunuş Yoluyla öğretme, İşbirlikçi (kubaşık) öğrenme, Problem çözme yöntemi, Örnek olay yöntemi, Buluş yoluyla öğrenme, Sorgulamaya (Araştırmaya) Dayalı Öğrenme, Probleme dayalı öğrenme, Proje tabanlı öğrenme konularını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

-

Notlar

-


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yapılandırmacılık ve çoklu zeka kuramlarını açıklar.
ÖÇ02 Öğretim tekniklerini (mikro öğretim, beyin fırtınası, altı şapkalı düşünme tekniği, gösteri ve benzetim) tanır.
ÖÇ03 Anlamlı öğrenme kuramını açıklar.
ÖÇ04 Bir kavram haritası çizer.
ÖÇ05 Fen eğitiminde kavram haritası kullanım amaçlarını açıklar.
ÖÇ06 Üst düzey düşünme becerilerini tanır.
ÖÇ07 Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntemleri olan anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama ve drama, sunuş yoluyla öğretim, işbirlikli öğrenme, problem çözme, örnek olay yöntemi, buluş yoluyla öğrenme, sorgulamaya dayalı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenmeyi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders kapsamı hakkında bilgilendirme YOK Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yapılandırmacı öğrenme kuramı İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kavram Haritası, Üst Düzey Düşünme Becerileri İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Çoklu zeka kuramı Ödev: Yapılandırmacılık hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Öğretimde yöntem ve teknik kavramları, Öğretim teknikleri (Mikro öğretim, Beyin fırtınası) Ödev: Çoklu Zeka kuramı hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Altı şapkalı düşünme tekniği, Gösteri tekniği, Benzetim (simülasyon) tekniği Ödev: Üst düzey düşünme becerileri hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi, Tartışma yöntemi Ödev: Tartışma yöntemi hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Rol oynama ve drama yöntemi, Sunuş Yoluyla (sergileyici ) öğretim - Ausubel Ödev: Rol Oynama ve Drama Yöntemi hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 İşbirlikli öğrenme Ödev: İşbirlikli öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Problem Çözme Yöntemi Ödev: Problem Çözme Yöntemi hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Örnek olay yöntemi, buluş yoluyla öğrenme stratejisi Ödev: Buluş yoluyla öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Sorgulamaya (Araştırmaya) dayalı öğrenme Ödev: Sorgulamaya (Araştırmaya) dayalı öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Probleme dayalı öğrenme Ödev: Probleme dayalı öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Proje tabanlı öğrenme Ödev: Proje tabanlı öğrenme hakkında kavram haritası çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 01:26