Genel Bilgi
Kod | SOSZ301 |
Ad | Osmanlı Tarihi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Osmanlı siyasi tarihi ile ilgili bilgilerin kavranması Mezunlar, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur, bunları kavrar. Mezunlar, Türk tarihinin bu evresinde siyasi, idari ve sosyal hadiseler arasında ilişki kurmayı ve farklı disiplinlerden yararlanmanın önemini kavrar Mezunlar, yaşam boyu öğrenme davranışı edinirler. Alanla ilgili arşiv, kütüphane, müze ve araştırma merkezleri gibi bilgiye ulaşma yollarını bilmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriği
Osmanlı Devletinin kuruluşu döneminde genel durumu kavrar, Osmanlı kuruluş ve yükselme dönemi siyasi olaylarını, Osmanlı devlet teşkilatı ve kurumlarını öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Enver Ziya Karal; Osmanlı Tarihi. Hammer; Büyük Osmanlı Tarihi
Notlar
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Enver Ziya Karal; Osmanlı Tarihi. Hammer; Büyük Osmanlı Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Osmanoğulları Ailesinin kökeni ve Anadoluya Gelişlerini kavrar |
ÖÇ02 | Osmanlı Beyliği Kurulduğu Dönemde Anadolu'nun Durumu hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Osmanlı Beyliği Kurulduğu Dönemde Bizans, Balkanlar ve Avrupa'nın Durumunu kavrar |
ÖÇ04 | Osman Bey, Orhan Bey ve I. Murat Dönemi Siyasi Olayları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Yıldırım Beyazıt Döneni, Ankara Savaşı ve Fetret Devri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Çelebi Mehmet, II. Murat Dönemi Siyasi Olayları hakkında bilgi sahini olur |
ÖÇ07 | Fatih Sultan Mehmet Dönemi Siyasi Olayları, İstanbul'un Fethi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ08 | II. Beyazıt ve Yavuz Sultan Selim Dönemi Siyasi Olayları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | Kanuni Sultan Süleymen Dönemi Siyasi Olayları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Osmanoğulları Ailesinin kökeni ve Anadoluya Gelişleri | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Osmanlı Beyliği Kurulduğu Dönemde Anadolu'nun Durumu | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Osmanlı Beyliği Kurulduğu Dönemde Bizans, Balkanlar ve Avrupa'nın Durumu | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Osman Bey, Orhan Bey ve I. Murat Dönemi Siyasi Olayları | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yıldırım Beyazıt Döneni, Ankara Savaşı ve Fetret Devri | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çelebi Mehmet, II. Murat Dönemi Siyasi Olayları, | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Fatih Sultan Mehmet Dönemi Siyasi Olayları, İstanbul'un Fethi | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | II. Beyazıt ve Yavuz Sultan Selim Dönemi Siyasi Olayları | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kanuni Sultan Süleymen Dönemi Siyasi Olayları | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti konusuna devam | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti konusuna devam | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti | dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |