SOSZ301 Osmanlı Tarihi I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ301
Ad Osmanlı Tarihi I
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR


Dersin Amacı

Osmanlı siyasi tarihi ile ilgili bilgilerin kavranması Mezunlar, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur, bunları kavrar. Mezunlar, Türk tarihinin bu evresinde siyasi, idari ve sosyal hadiseler arasında ilişki kurmayı ve farklı disiplinlerden yararlanmanın önemini kavrar Mezunlar, yaşam boyu öğrenme davranışı edinirler. Alanla ilgili arşiv, kütüphane, müze ve araştırma merkezleri gibi bilgiye ulaşma yollarını bilmeleri amaçlanır.

Dersin İçeriği

Osmanlı Devletinin kuruluşu döneminde genel durumu kavrar, Osmanlı kuruluş ve yükselme dönemi siyasi olaylarını, Osmanlı devlet teşkilatı ve kurumlarını öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Enver Ziya Karal; Osmanlı Tarihi. Hammer; Büyük Osmanlı Tarihi

Notlar

İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Enver Ziya Karal; Osmanlı Tarihi. Hammer; Büyük Osmanlı Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Osmanoğulları Ailesinin kökeni ve Anadoluya Gelişlerini kavrar
ÖÇ02 Osmanlı Beyliği Kurulduğu Dönemde Anadolu'nun Durumu hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Osmanlı Beyliği Kurulduğu Dönemde Bizans, Balkanlar ve Avrupa'nın Durumunu kavrar
ÖÇ04 Osman Bey, Orhan Bey ve I. Murat Dönemi Siyasi Olayları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Yıldırım Beyazıt Döneni, Ankara Savaşı ve Fetret Devri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Çelebi Mehmet, II. Murat Dönemi Siyasi Olayları hakkında bilgi sahini olur
ÖÇ07 Fatih Sultan Mehmet Dönemi Siyasi Olayları, İstanbul'un Fethi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ08 II. Beyazıt ve Yavuz Sultan Selim Dönemi Siyasi Olayları hakkında bilgi edinir.
ÖÇ09 Kanuni Sultan Süleymen Dönemi Siyasi Olayları hakkında bilgi edinir.
ÖÇ10 Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Osmanoğulları Ailesinin kökeni ve Anadoluya Gelişleri dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Osmanlı Beyliği Kurulduğu Dönemde Anadolu'nun Durumu dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Osmanlı Beyliği Kurulduğu Dönemde Bizans, Balkanlar ve Avrupa'nın Durumu dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Osman Bey, Orhan Bey ve I. Murat Dönemi Siyasi Olayları dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yıldırım Beyazıt Döneni, Ankara Savaşı ve Fetret Devri dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çelebi Mehmet, II. Murat Dönemi Siyasi Olayları, dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Fatih Sultan Mehmet Dönemi Siyasi Olayları, İstanbul'un Fethi dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 II. Beyazıt ve Yavuz Sultan Selim Dönemi Siyasi Olayları dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kanuni Sultan Süleymen Dönemi Siyasi Olayları dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti konusuna devam dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti konusuna devam dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Osmanlı Devlet Teşkilatı, Kültür ve Medeniyeti dönemle ilgili akademik çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS