SOSZ402 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ402
Ad Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR


Dersin Amacı

Bu dersin esas amacı, 1938-1980 dönemi Türkiye'nin tarihini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, Türkiye Cumhuriyeti'nin 1938-1980 dönemi gelişmeleri incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I dersini almış olmak.

Kaynaklar

İbrahim Arslanoğlu; Türkiye’de Demokrasinin Tarihsel Gelişimi. Kemal Gözler; Türk Anayasa Hukuku

Notlar

İbrahim Arslanoğlu; Türkiye’de Demokrasinin Tarihsel Gelişimi. Kemal Gözler; Türk Anayasa Hukuku


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İsmet İnönü dönemi iç politikada yaşanan gelişmeleri anlamak
ÖÇ02 2. Dünya Savaşı ve Türkiye'ye etkilerini öğrenmek
ÖÇ03 2. Dünya savaşında Türkiye'nin siyasetini öğrenmek
ÖÇ04 Türkiye'de çok partili siyasetin başlaması sürecini öğrenmek
ÖÇ05 Demokrat Parti dönemi iç politikadaki gelişmeleri öğrenmek
ÖÇ06 Demokrat Parti dönemi dış politikada yaşanan gelişmeleri öğrenmek
ÖÇ07 1960 Darbesi ve ektilerini öğrenmek
ÖÇ08 1961-1971 dönemi gelişmelerini öğrenmek
ÖÇ09 Kıbrıs meselesi ve yaşana gelişmeleri öğrenmek
ÖÇ10 Türkiye'nin güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ11 1980 sonrası Türkiye'den yaşana gelişmeleri öğrenmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İsmet İnönü dönemi iç politika ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 II. Dünya Savaşı ve Türkiye'ye etkileri ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 II. Dünya Savaşı'nda Türkiye'nin takip ettiği siyaset ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Türkiye'de çok partili siyasetin başlaması ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Demokrat Parti dönemi iç politika ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Demokrat parti dönemi dış politika ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kıbrıs meselesi ve yaşana gelişmeler ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav ders kanyak kitabının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 1960 darbesi ve Türkiye'ye etkileri ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 1961 Anayasası ve sonrasındaki gelişmeler ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 1961-1971 sarası siyasi gelişmeler ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 12 Mart 1971'den 12 Eylül 1980'e yaşanan gelişmeler ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 1980 sonrası Türkiye'de siyaset ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye'nin güncel sorunları I ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Türkiye'nin güncel sorunları II ders kanyak kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS