Genel Bilgi
Kod | SOSZ402 |
Ad | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin esas amacı, 1938-1980 dönemi Türkiye'nin tarihini öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste, Türkiye Cumhuriyeti'nin 1938-1980 dönemi gelişmeleri incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I dersini almış olmak.
Kaynaklar
İbrahim Arslanoğlu; Türkiye’de Demokrasinin Tarihsel Gelişimi. Kemal Gözler; Türk Anayasa Hukuku
Notlar
İbrahim Arslanoğlu; Türkiye’de Demokrasinin Tarihsel Gelişimi. Kemal Gözler; Türk Anayasa Hukuku
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İsmet İnönü dönemi iç politikada yaşanan gelişmeleri anlamak |
ÖÇ02 | 2. Dünya Savaşı ve Türkiye'ye etkilerini öğrenmek |
ÖÇ03 | 2. Dünya savaşında Türkiye'nin siyasetini öğrenmek |
ÖÇ04 | Türkiye'de çok partili siyasetin başlaması sürecini öğrenmek |
ÖÇ05 | Demokrat Parti dönemi iç politikadaki gelişmeleri öğrenmek |
ÖÇ06 | Demokrat Parti dönemi dış politikada yaşanan gelişmeleri öğrenmek |
ÖÇ07 | 1960 Darbesi ve ektilerini öğrenmek |
ÖÇ08 | 1961-1971 dönemi gelişmelerini öğrenmek |
ÖÇ09 | Kıbrıs meselesi ve yaşana gelişmeleri öğrenmek |
ÖÇ10 | Türkiye'nin güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ11 | 1980 sonrası Türkiye'den yaşana gelişmeleri öğrenmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İsmet İnönü dönemi iç politika | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | II. Dünya Savaşı ve Türkiye'ye etkileri | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | II. Dünya Savaşı'nda Türkiye'nin takip ettiği siyaset | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Türkiye'de çok partili siyasetin başlaması | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Demokrat Parti dönemi iç politika | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Demokrat parti dönemi dış politika | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kıbrıs meselesi ve yaşana gelişmeler | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ders kanyak kitabının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1960 darbesi ve Türkiye'ye etkileri | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 1961 Anayasası ve sonrasındaki gelişmeler | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | 1961-1971 sarası siyasi gelişmeler | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | 12 Mart 1971'den 12 Eylül 1980'e yaşanan gelişmeler | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | 1980 sonrası Türkiye'de siyaset | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye'nin güncel sorunları I | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türkiye'nin güncel sorunları II | ders kanyak kitabının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |