INGZ108 Yazma Becerileri 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ108
Ad Yazma Becerileri 2
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ


Dersin Amacı

Ders, öğrencilere bir araştırma makalesinin nasıl yazılacağını, fikirlerini yazıya dökmeyi ve bu fikirlerini nasıl destekleyeceklerini, dış kaynaktan bir bilgiyi nasıl aktaracaklarını, başka bir şekilde nasıl ifade edeceklerini ve özetleyeceklerini ve bu bilgiyi makalelerine nasıl entegre edeceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler bir araştırma makalesinin nasıl yazılacağını, fikirlerini yazıya dökmeyi ve bu fikirlerini nasıl destekleyeceklerini öğrenecekler. Aynı zamanda, öğrenciler dış kaynaktan bir bilgiyi nasıl aktaracaklarını, başka bir şekilde nasıl ifade edeceklerini ve özetleyeceklerini ve bu bilgiyi makalelerine nasıl entegre edeceklerini öğrenecekler.

Dersin Ön Koşulu

Yazma Becerileri 1

Kaynaklar

Thomson, P. (2022). Refining Your Academic Writing: Strategies for Reading, Revising and Rewriting. Taylor & Francis.

Notlar

Thomson, P. (2022). Refining Your Academic Writing: Strategies for Reading, Revising and Rewriting. Taylor & Francis.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğreciler taslak, makale paragrafları ve sonuç paragrafları oluşturmayı öğrenecekler
ÖÇ02 Öğrenciler makale yapısı ve giriş paragrafları oluşturmayı öğrenecekler
ÖÇ03 Öğrenciler açıklama paragrafları yazmayı öğrenecekler
ÖÇ04 Öğrenciler tartışma makalelerinde kullanılan sözlüksel ve dilbilgisel yapıları öğrenecekler
ÖÇ05 Öğreciler tartışma makaleleri oluşturmayı öğrenecekler
ÖÇ06 Öğrenciler benzerlik ve zıtlık yapılarını öğrenecekler
ÖÇ07 Öğreciler karşılaştırma makaleleri oluşturmayı öğrenecekler
ÖÇ08 Öğrenciler sebep sonuç yapılarını öğrenecekler
ÖÇ09 Öğreciler sebep sonuç makaleleri yazma alıştırmaları yapacaklar
ÖÇ10 Öğrenciler benzerlik ve farklılıkları ifade yapılarını öğrenecekler
ÖÇ11 Öğreciler bezerlik ve farklılık ifadeleri kullanarak tartışan makaleleri yazacaklar
ÖÇ12 Öğrenciler dış kaynaktan aktarım, başka bir şekilde ifade ve özetleme tekniklerini öğrenecekler
ÖÇ13 Öğrenciler dış kaynaktan alıntı, farklı ifade ve özetleme teknikleri ile ilgili alıştırmalar yapacaklar
ÖÇ14 Öğrenciler dış kaynaktan elde edilen bilgiyi nasıl etkin bir şekilde makalelerine entegre edebileceklerini öğrenecekler
ÖÇ15 Öğrenciler dış kaynaktan elde edilen bilgiyi bir makaleye entegre etme üzerine alıştırmalar yapacaklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Taslak çıkarma ve makale destek ve sonuç paragrafları oluşturma Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Makale yapısı ve giriş paragrafları Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Açıklama makalelerinin yazımı Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Tartışma ve ikna makalelerinde kullanılan sözlüksel ve dilbilgisel yapılar Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Tartışma ve ikna makalelerinin oluşturulması Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Zıtlık ve benzerlik yapıları Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Zıtlık ve ikna makalelerinin oluşturulması Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sebep sonuç yapıları Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Sebep sonuç makalelerinin oluşturulması Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Benzerlik ve farklılıkları ifade etmek için kullanılan yapılar Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Benzerlik farklılık makaleleri oluşturma çalışmaları Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Dış kaynaktan aktarım, başka yapı ve sözcüklerle ifade etme ve özetleme Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Dış kaynaktan aktarım, başka yapı ve sözcüklerle ifade etme ve özetleme üzerine alıştırmalar Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Dış kaynaklardan elde edilen bilgilerin makalelere entegre edilmesi Konunun önceden gözden geçirilmesi ve gerekli alıştırmaların yapılması. Bir öceki ünite ile ilgili ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS