INGZ202 İngilizce Öğretim Programları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ202
Ad İngilizce Öğretim Programları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı; okul düzeyleri arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerin tanıtımı; ölçme değerlendirme yaklaşımı konularında gerekli bilgi ve beceri kazandırmaktadır.

Dersin İçeriği

Yabancı dil (İngilizce) öğretiminin Tarihsel Gelişimi, Yabancı dil öğretiminin bugünkü okul programlarında yeri, Yabancı dil öğretim etkinliklerinin planlanması; Yıllık plan, Günlük plan, Ders plan, İngilizce Öğretim Programı, İlköğretim, Ortaöğretim İngilizce Programı, Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Council of Europe (CoE). (2001). Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. Cambridge, UK: Cambridge University Press. Kırkgöz, Y., Çelik, S., & Arıkan, A. (2016). Laying the theoretical and practical foundations for a new elementary English curriculum in Turkey: A procedural analysis. Kastamonu Education Journal, 24(3), 1199-1212. Tyler, R.W. (1949). Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: The University of Chicago Press. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [Republic of Turkey, Ministry of National Education (MNE)]. (2018). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) İngilizce Dersi (2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı [elementary (primary and lower secondary) English language teaching program (grades 2-8)]. Ankara: MEB.

Notlar

Dersi veren öğretim elemanı tarafından ek materyal, video, makale ve çeşitli aktiviteler sağlanacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlk ve orta eğitim düzeyinde Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanmış olan Yabancı Dil (İngilizce) müfredatını tanır ve değerlendirir.
ÖÇ02 Avrupa için ortak dil eğitim çerçeve programını ve MEB Yabancı Dil Müfredatını ilişkilendirir.
ÖÇ03 Dersin aşamalarını planlar.
ÖÇ04 Günlük plan hazırlamasını bilir.
ÖÇ05 Yıllık plan hazırlamasını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yabancı dil (İngilizce) öğretiminin Türk eğitiminde tarihsel gelişimi Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Yabancı dil öğretiminin eğitim programında okul programlarındaki yeri Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Yabancı dil öğretim etkinliklerinin planlanması Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Yıllık plan Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Günlük plan Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Ders planı Ön okuma -tartışma
7 İngilizce Dersi Öğretim Programı Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 İlköğretim İngilizce Programı Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
10 İlköğretim İngilizce Programı Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ortaöğretim İngilizce Programı Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Ortaöğretim İngilizce Programı Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni Dil Ölçütleri Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni Dil Ölçütleri Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni Dil Ölçütleri Ön okuma -tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Genel Değerlendirme Proje Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:36