EFMZ420 Öğretmenlik Uygulaması II

15 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ420
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 15 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLDEN İLİN


Dersin Amacı

Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitim'e Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalışmasına dayanır. Bu işbirliği için aşağıdaki kurumlar ortaklaşa çalışır; 1. Üniversite danışman hoca 2. Milli Eğitim Okullarından danışman doca 3. Öğretmen adayı. Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanımalarına yardımcı olacaktır.

Dersin İçeriği

Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır, gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

yansıtıcı notlar

Notlar

Öğretmenlik uygulaması dosyası


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Terminolojiyi tanımlar. Edebi metinleri çözümler ve yorumlar.
ÖÇ02 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. Öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar
ÖÇ03 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır.
ÖÇ04 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder.
ÖÇ05 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar.
ÖÇ06 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler.
ÖÇ07 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
ÖÇ08 Materyal geliştirme, kullanma ve uygulama yöntemlerini ayırt eder. İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir.
ÖÇ09 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir.
ÖÇ10 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar.
ÖÇ11 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır.
ÖÇ12 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar.
ÖÇ13 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir.
ÖÇ14 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar.
ÖÇ15 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş Dersin amacını öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
2 Adayın öğretmen olarak kendisindeki eksiklikleri belirleme Üniversite danışman hoca ile toplantı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Problemleri belirleme Arkadaşlar ile tartışma, danışman hoca ile toplantı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Problem ve çözümü konusunda okuma Kaynaklara ulaşma, arkadaşlar ile tartışma, danışman hoca ile toplantı
5 Üniversite danışman hoca ve arkadaşlar ile toplantı ve çalışılacak konular hakkında tartışma Kaynaklara ulaşma, arkadaşlar ile tartışma, danışman hoca ile toplantı
6 Problem çözümü için eylem planı hazırlama Üniversite danışman hoca ile toplantı, mentorla görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Ders planı hazırlama Ekip arkadaşı ile toplantı
8 Ara Sınav İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
9 Ders anlatma İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Ders anlatma İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Ders anlatma İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Ders anlatma İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Dersin değerlendirilmesi Üniversite danışman hoca ile toplantı, mentor ve ekip arkadaşları ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Dersin değerlendirilmesi Üniversite danışman hoca ile toplantı, mentorla görüşme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Son görüşmeler Üniversite danışman hoca ile toplantı, mentorla görüşme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders anlatma, gözlem üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders anlatma, gözlem üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (Saat) 370
Toplam İş Yükü / 25 (s) 14,80
AKTS 15 AKTS