GZT405 MEZUNİYET PROJESİ I

7 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT405
Ad MEZUNİYET PROJESİ I
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FİLİZ YILDIZ


Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin dönem sonunda bir özel haber, röportaj ya da gezi yazısı üretmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, öğrencilerin bir özel haber, röportaj ya da gezi yazısı türünde çalışma yaparak, bir medya ortamında sunmalarını sağlayacak yönlendirmeler ve teorik bilgilerden oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Haber Nasıl Okunur?, Kemal Aslan, Anahtar Kitaplar Yayınevi, 2004. TV Haberlerinde İdeoloji, Çiler Dursun, İmge Kitabevi, 2001. M.Ayşe İnal, Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, 1996.Temel Gazetecilik, Oya Tokgöz, Ankara: İmge Kitabevi, 2000. Korkmaz Alemdar & Ruhdan Uzun, Herkes için gazetecilik, Ankara:Siyasal Kitabevi, 2019.

Notlar

Gazete ve dergiler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Katılımcılar gazete yazı türlerini üretme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Katılımcılar profesyonel gazetecilik kodları doğrultusunda içerik üretebilirler.
ÖÇ03 Katılımcılar bir gazete yazı türünün ilk aşamasından ürünün tasarımı ve sunumuna dek olan süreci deneyimlerler.
ÖÇ04 Katılımcılar gazetecilik pratiklerini öğrenirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı, Kurallar, Kaynaklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mezuniyet projesinin kapsamı hakkında bilgilendirme Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Katılımcıların gruplandırılması Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
4 Özel haber üretim teknikleri Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
5 Röportaj kavramı, röportajın özellikleri ve röportaj teknikleri Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
6 Gezi yazısı üretim teknikleri ve başarılı örneklerin incelenmesi Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
7 Literatür Taraması Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Proje Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Literatür Taraması 2 Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 2 Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje metinlerinin incelenmesi ve öğrencilerle görüşme Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Proje metinlerinin incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 2 Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje tasarımları hakkında öğrencilerle görüşme 3 Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
15 Projelerin sunumu ve değerlendirme Proje Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 18 54
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 184
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,36
AKTS 7 AKTS