EFGZ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFGZ101
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AYDIN CAN


Dersin Amacı

Temelde Modern Türkiye'nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

İnkılap kavramı Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş sebepleri Osmanlı İmparatorluğu'nu kurtarma çabaları Fikir Akımları I. Dünya Savaşı Mustafa Kemalin Anadoluya geçişi ve Kongreler Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı Kurtuluş Savaşı Dış politika Mudanya Ateşkesi Lozan Konferansı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 1 , Ankara, 1989 Can, Aydın,. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Ders Notları, Adana 2014

Notlar

-ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989 - Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991 -Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 2002


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olur.
ÖÇ04 Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olur.
ÖÇ05 Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Niteliği ve Önemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türk İnkılabını Hazırlayan nedenlere Toplu Bakış Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Osmanlı Devletinin Parçalanması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal'in Tutumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mustafa Kemal'in Milli Mücadelenin Önderi Haline Gelmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kongreler Yolu ile Milli Teşkilatlanma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 ARA SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli Kararları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 TBMM'nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Milli Mücadelede Cepheler, Güney ve Güneydoğu, Doğu Cephesi ve Ermeni sorunu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Milli Mücadelede Cepheler, Batı cephesi, İlk İşgaller ve Milli Ordular - Düzenli Ordunun Kuruluşu ve Milli Mücadelenin Finansal Kaynakları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sevr Anlaşması ve Türk Milleti Üzerindeki Etkisi - Milli Mücadelede Cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS