Genel Bilgi
Kod | RSMZ102 |
Ad | Desen 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. FEHMİ KANALMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Canlı model ve nesnelerin çözümlenmesine yönelik bir analizle, akademik ve kaligrafik desen anlayışlarından hareketle, kendine özgü yaratıcı bir çizim dilinin geliştirilmesine yönelik farklı teknik kullanımlarıyla uygulamalar yaptırmak.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği canlı model ya da nesnelerin gözlemine dayalı desen çalışmalarının yanı sıra imgeleme dayalı desen çalışmaları, üsluplaşma, yorum katma, deforme etme, farklı görüş açılarının kullanıldığı bireysel yaklaşımların geliştirilmesine yönelik uygulamalardan oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanatın Öyküsü. Norbert Lynton, remzi Kitabevi, Modern Sanatın. Öyküsü. Çeşitli sanatçılara ait desen örnekleri
Notlar
Çeşitli Sanatçıların Desenleri, Kütüphane ve Atölye desenleri..
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Renk, doku ve çizgi elemanlarını kullanarak kişisel bir desen dili biçimlendirir. |
ÖÇ02 | Canlı modelden ya da doğadan naturalist bir çizim yapabilir. |
ÖÇ03 | Usta sanatçıların desenlerinin biçimsel özelliklerini açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Başkalarının desen çizimlerini oran-orantı ölçek bakımından eleştirebilir. |
ÖÇ05 | Figür, form ya da şekil ve mekan ilişkisini çizgisel olarak tasarlar. |
ÖÇ06 | Çocukların yaş gruplarına uygun desen çizim etkinlikleri planlar |
ÖÇ07 | Canlı modelden ya da doğadan edindiği izlenimlerle imgesel bir kompozisyon çizebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 1 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtılması. ders kaynaklarının tanıtılması ve kullanılacak malzemelerin listesinin oluşturulması. | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | düzenlemelerden çizgisel desen araştırmaları. | Gözlem, örnek eserlerin incenlemesi ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Ustaların desenlerinin biçimsel dil açısından incelenmesi | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | sanatçı desenlerinin incelenmesi | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Portre çizimleri (çizgisel etüd) | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Ustaların desenlerinden kopya çalışmaları/yeniden yorumlama. | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Figür ve mekan ilişkisine odaklı imgesel çizim araştırmaları | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | vize değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | mekan çizimleri lekesel | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | mekan çizimleri çizgisel | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | mekan çizimleri | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | nesne etüd | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | nesne etüd çizgisel | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | sanatçı çizimlerinin kopya çalışmaları | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Ustaların desenlerinden kopya çalışmaları/yeniden yorumlama lekesel | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | ünlü desenlerin yeniden yorumlanması | Gözlem, inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |