Genel Bilgi
Kod | RSMZ213 |
Ad | Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde görsel sanatlar dersinin geçmişten bugüne izlediği yol çerçevesinde, günümüzdeki öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Görsel sanatlar öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; görsel sanatlar öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; görsel sanatlar öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının görsel sanatlar öğretimine yansımaları; görsel sanatlar öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; görsel sanatlar öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir görsel sanatlar öğretiminin bileşenleri; görsel sanatlar öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Sanatta Eğitim Görmek, Öğretmek, Yaratmak. Olcay Tekin Kırışoğlu Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları. Vedat Özsoy, Nuray Mamur Sanat Kültür Yaratıcılık Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi Öğretimi. Olcay Tekin Kırışoğlu
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel sanatlar öğretiminin tarihçesini açıklar. |
ÖÇ02 | Görsel sanatlar öğretiminin temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Görsel sanatlar dersinde etkili sınıf içi uygulama örneklerini tartışır. |
ÖÇ04 | Görsel sanatlar öğretiminde karşılaşılan sorunları ifade eder. |
ÖÇ05 | Bireyin gelişiminde görsel sanatlar öğretiminin önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Etkili bir görsel sanatlar eğitiminin temel unsurlarını tartışır. |
ÖÇ07 | Görsel sanatlar eğitimindeki önemli yaklaşımları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaçları ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı. | Ders ile ilgili kaynaklar ve proje konularının hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Batıda görsel sanatlar öğretiminin tarihçesi. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Batıda görsel sanatlar öğretiminde önemli eğitimciler. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türkiyede görsel sanatlar öğretiminin tarihçesi. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Görsel sanatlar öğretiminin amacı | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Disipline Dayalı Sanat Eğitimi | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Sanat eleştirisi | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav sorularının hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanat tarihi | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Estetik | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Sanatsal uygulama | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Görsel kültür | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Sanatsal Davranış Öğretimi | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Görsel sanatlar öğretiminde güncel eğilimler. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Etkili bir görsel sanatlar öğretiminin bileşenleri. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |