Genel Bilgi
Kod | RSMZ201 |
Ad | Anasanat Atölye I (Grafik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVGİ ARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarihsel gelişimi içinde grafik tasarım alanını ve üretim biçimlerini tanıtmak; grafik tasarımın temel kavramlarını öğretmek; grafik tasarım alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders: Genel olarak 'tasarım'ın özel olarak 'grafik tasarım'ın tarihsel gelişimi içinde incelenerek günümüz grafik tasarım alanını ve üretim biçimlerini anlamayı; alanın geleceğine dair fikir oluşturmayı; grafik tasarımın temel kavramlarının tanıtılmasını; grafik tasarım alanında kullanılan bilgisayar programlarının (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator) öğretilmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı görsel çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak
Kaynaklar
Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu
Notlar
Görme Biçimleri John Berger Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean Grafik Tasarım Alain Well
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım kültürü ve tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Grafik Tasarım alanına ait temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ03 | Grafik tasarım alanının diğer sanatsal üretim alanları ile ilişkisini tartışır. |
ÖÇ04 | Grafik tasarımda üretim biçimlerini tartışarak, tasarım problemine uygun görseller üretebilir. |
ÖÇ05 | Grafik tasarım sürecinde gerekli olan programları kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, grafik tasarım alanının tartışılarak öğrencilerin alana dair bilgisinin ölçülmesi. Güz dönemi ders içeriğinin açıklanması. Atölye çalışma ortamının hazırlanması. Gerekli materyallerin bildirilmesi. Kaynak önerileri. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Grafik tasarım tarihine genel bakış. Alan için kullanımda öne çıkan bilgisayar programların (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign) genel tanıtımı. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Grafik tarzlar: Victoria Dönemi, El Sanatları Dönemi, Art Nouveau, Jugenstill. Adobe Illustrator programı anlatımı. Dönem sonuna değin sürecek olan proje bilgisinin sunumu ve tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Grafik tarzlar: Erken Modern Dönemi, Futurism, De Stijl, Art Deco. Adobe Illustrator programı anlatımı. Proje sürecinin netleştirilmesi. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Grafik tarzlar: Bauhaus. Adobe Illustrator programı anlatımı. Proje eskizlerinin tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Grafik tarzlar: Geç Modern Dönemi. Adobe Illustrator programı anlatımı. Proje eskizlerinin tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Grafik tarzlar: Swiss Design. Adobe Illustrator programı anlatımı. 'Helvetica' filmi gösterimi. Proje eskizlerinin tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Önceki derslerde anlatılan grafik tarzlara genel bakış; dönemlerinin birbirleri ile karşılaştırılması. Adobe Illustrator programı anlatımı. Proje eskizlerinin tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlk Önce Öncelikler (First things First) Manifestosu. Adobe Photoshop programı anlatımı. Proje eskizlerinin tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Grafik tarzlar: Postmodern Dönemi. Adobe Photoshop programı anlatımı. Proje eskizlerinin tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Grafik tarzlar: Grunge Dönemi, Flat Dönemi. Adobe Photoshop programı anlatımı. Proje eskizlerinin tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Grafik tarzlar: Günümüz grafik tasarımına genel bakış, Guerilla Tasarım. Adobe Photoshop programı anlatımı. Proje eskizlerinin tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tasarımın 100 yılına genel bakış: 1. Mesleği Yaratmak, 2.Başarı Üzerinde Yükselmek, 3. Geleceği Planlamak. Adobe Photoshop programı anlatımı. Proje eskizlerinin tartışılması. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Adobe Photoshop programı anlatımı. Projenin değerlendirilmesi. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Sunum çalışmaları | Yazılı Sınav , Proje Tasarım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav , Proje Tasarım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |