Genel Bilgi
Kod | RSMS203 |
Ad | Sanat Sosyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CEM DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CEM DEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatın toplumsal yapıların gelişimine ve dönüşümüne etkilerini kavramak.
Dersin İçeriği
Sanatın toplumsal yapı ve kültür içindeki konumunu tarihsel süreçler ve günümüze çözümler ve inceler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sanat Sosyolojisi' Nathelie HEİNİCH Bağlam yay Sanat Sosyolojisine Giriş', M. Sıtkı Erinç Ütopya yay. 'Sanatın Toplumsal Üretimi' Janet WOLF, Özne yay. ' Sanatın Toplumsal Tarihi' Arnold HAUSER, Remzi Kitabevi ' Sanatın Toplumsal Üretimi' İbrahim ARMAĞAN , İleri Kitabevi
Notlar
Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarih ,kültür ve sanat ilişkisini açıklar. |
ÖÇ02 | Sanatın toplumsal işlevini açıklar |
ÖÇ03 | Sanatın toplumsal yapıyı dönüştürme gücünü açıklar. |
ÖÇ04 | Kültür endüstrisi olgusunun çağdaş sanat üzerindeki etkilerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Günümüz sanatı sorunlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği ve ders planının paylaşımı. | Ders kaynaklarının edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarih , kültür ve sanat ilişkisi ı. | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tarih kültür ve sanat ilişkisi II. | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım |
4 | İlkel toplumda ve köleci toplumda sanat ve toplumsal hayat ilişkisi | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Feodal toplumda sanat ve toplumsal hayat ilişkisi | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kapitalist toplumda sanat ve kültür I. | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kapitalist toplumda sanat ve kültürII. | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav ve ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İkinci dünya savaşı sonrası dünya düzeni ve sanat. | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 1960 ve 70 lerde siyasal gelişmeler ve sanat. | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Popüler kültür, kültür endüstrisi ve sanat. | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yeni kapitalist dünya; post kolonyal ve post endüstriyel dünyada sanat | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yeni kapitalizmin kültürel, toplumsal yapısı olarak postmodernizm. | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çağdaş sanatta izleyicinin artan önemi . | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tartışma : çağdaş dünyada sanat ve toplumsal hayat. | anlatım, soru cevap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav ve ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav ve ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |