RSMZ202 Görsel Sanatlar Öğretim Programları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ202
Ad Görsel Sanatlar Öğretim Programları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilere, görsel sanatlar dersinin ortaya çıkış nedenlerini ve programlarının oluşturulma ve geliştirilme süreçlerini kazandırmayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; görsel sanatlar dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel görsel sanatlar dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki görsel sanatlar dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı. MEB Eğitim Programı.

Notlar

Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Görsel sanatlar dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişim sürecini açıklar.
ÖÇ03 Görsel sanatlar dersi öğrenme alanlarını açıklar.
ÖÇ04 Görsel sanatlar dersi amaç ve kazanımları için uygun yöntem ve teknikleri tartışır.
ÖÇ05 Görsel sanatlar dersi amaç ve kazanımları için uygun ölçme değerlendirme yaklaşımlarını tartışır.
ÖÇ06 Görsel sanatlar dersi öğretim programının 1-8. sınıf kazanımlarını yorumlar.
ÖÇ07 Görsel sanatlar dersi öğretim programının 9-12. sınıf kazanımlarını yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 1
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, amaçları ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı. Ders ile ilgili kaynaklar ve proje konularının hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Batıda görsel sanatlar dersi öğretim programının tarihçesi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ülkemizde Cumhuriyet öncesi görsel sanatlar eğitimi Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Görsel sanatlar dersi ortaokul öğretim programları Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 1926'dan 1968'e ortaokul görsel sanatlar dersi öğretim programları Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 1992'den günümüze ortaokul görsel sanatlar dersş öğretim programları Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav sorularının hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Görsel sanatlar lise öğretim programları Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Görsel sanatlar öğrenme alanları: görsel iletişim ve biçimlendirme. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Görsel sanatlar öğrenme alanları: kültürel miras Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Görsel sanatlar öğrenme alanları: sanat eleştirisi ve estetik Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Görsel sanatlar dersi öğretim programında kazanımlar. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Görsel sanatlar dersi öğretim programında kullanılan yöntem, teknik ve materyaller. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Görsel sanatlar dersi öğretim programında ölçme değerlendirme yaklaşımı. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav sorularının hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav sorularının hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 09:55