Genel Bilgi
Kod | RSMZ202 |
Ad | Görsel Sanatlar Öğretim Programları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilere, görsel sanatlar dersinin ortaya çıkış nedenlerini ve programlarının oluşturulma ve geliştirilme süreçlerini kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; görsel sanatlar dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel görsel sanatlar dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki görsel sanatlar dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı. MEB Eğitim Programı.
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Görsel sanatlar dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişim sürecini açıklar. |
ÖÇ03 | Görsel sanatlar dersi öğrenme alanlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Görsel sanatlar dersi amaç ve kazanımları için uygun yöntem ve teknikleri tartışır. |
ÖÇ05 | Görsel sanatlar dersi amaç ve kazanımları için uygun ölçme değerlendirme yaklaşımlarını tartışır. |
ÖÇ06 | Görsel sanatlar dersi öğretim programının 1-8. sınıf kazanımlarını yorumlar. |
ÖÇ07 | Görsel sanatlar dersi öğretim programının 9-12. sınıf kazanımlarını yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 1 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaçları ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı. | Ders ile ilgili kaynaklar ve proje konularının hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Batıda görsel sanatlar dersi öğretim programının tarihçesi. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ülkemizde Cumhuriyet öncesi görsel sanatlar eğitimi | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Görsel sanatlar dersi ortaokul öğretim programları | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 1926'dan 1968'e ortaokul görsel sanatlar dersi öğretim programları | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 1992'den günümüze ortaokul görsel sanatlar dersş öğretim programları | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav sorularının hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görsel sanatlar lise öğretim programları | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Görsel sanatlar öğrenme alanları: görsel iletişim ve biçimlendirme. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Görsel sanatlar öğrenme alanları: kültürel miras | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Görsel sanatlar öğrenme alanları: sanat eleştirisi ve estetik | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Görsel sanatlar dersi öğretim programında kazanımlar. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Görsel sanatlar dersi öğretim programında kullanılan yöntem, teknik ve materyaller. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Görsel sanatlar dersi öğretim programında ölçme değerlendirme yaklaşımı. | Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |