RSMZ206 Anasanat Atölye II (Resim)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ206
Ad Anasanat Atölye II (Resim)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SONER TİRE
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SONER TİRE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarının resim sanatının temel elemanlarını, renk teorilerini, renk ilişkilerini, bir resmi biçimsel olarak analiz etme becerisini geliştirmeyi amaçlar. Bu ders ayrıca öğretmen adaylarının özgün plastik bir geliştirebilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu derste, ileri düzeyde renk ve boya bilgisi verilir. Resmin temel elemanları ve ilkelerinin kavratılması için kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapılır. Bu derste farklı sanat teknikleri anlatılır, verilen her tekniği iyi temsil eden eserler biçimsel olarak incelenir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Lynton, N. Modern Sanatın Öyküsü, , Remzi Kitabevi, 1991 Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Berger, J. Görme Biçimleri, Metis Yay. Tunalı, İ. Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi Fıscher, E. Sanatın Gerekliliği, e yay. Smith, E.L. Art Today, A Phaidon Book Wilson, M. Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, Hayal Perest Fineberg, J. 1940tan Günümüze Sanat, Karakalem Kitabevi Yayınları

Notlar

Dergi ve Sanatçı Katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Renk etkileşimlerini açıklayabilir.
ÖÇ02 Önde gelen renk kuramlarını açıklayabilir.
ÖÇ03 Bir resmi biçimsel olarak analiz edebilir
ÖÇ04 Kendi ürettiği resimlerindeki biçimsel ilkeleri açıklayabilir
ÖÇ05 Kendine özgü plastik bir dil bütünlüğü oluştururken, sanatsal anlamlandırmayı ve anlama kavramını geliştirebilir.
ÖÇ06 Farklı materyallerin, araçların kullanımında artan becerilerini ifade edebilir.
ÖÇ07 Bireysel ve grup eleştirilerinde başarı ve başarısızlığı açıklayabilir ve değerlendirebilirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışma ortamının hazırlanması, ders içeriğinin açıklanması, gerekli materyallerin bildirilmesi, kaynak önerileri kaynak araştırılması, önerilecek kitap ve katalog listesinin oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 İlk uygulamalardan günümüze resimde kolaj kavramı ve tekniği. Uygulama çalışmaları Slayt ve ppt. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Kolaj tekniği ile uygulama çalışmaları 1 Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Kolaj malzemeleri ve yağlı boyalarla karışık teknik çalışmaları 2 Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Tuval üzerine yağlı boya: Natürmort çalışmaları 1 Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Tuval üzerine yağlı boya: Natürmort çalışmaları 2 Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Tuval üzerine yağlı boya: Figüratif çalışmalar Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Proje sunum. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Peyzaj resminin tarihsel gelişimi ve çağdaş sanatta peyzaj. Uygulama çalışmaları Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Tuval üzerine yağlı boya peyzaj resim çalışmaları Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Sanatta soyut ve soyutlama kavramları. Resimde espas kavramı. Uygulama çalışmaları. Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Soyutlama denemeleri Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Desen ,eskiz ve taslak çizimlerle özgün kompozisyon çalışmaları. Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Özgün kompozisyon çalışmaları. Yağlı boya ya da akrilik boya 1 Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Özgün kompozisyon çalışmaları Yağlı boya ya da akrilik boya 2 Slayt ve pps. gösterimi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Dosya teslimi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dosya tesllimi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 04:30