Genel Bilgi
Kod | RSMZ206 |
Ad | Anasanat Atölye II (Resim) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SONER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının resim sanatının temel elemanlarını, renk teorilerini, renk ilişkilerini, bir resmi biçimsel olarak analiz etme becerisini geliştirmeyi amaçlar. Bu ders ayrıca öğretmen adaylarının özgün plastik bir geliştirebilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu derste, ileri düzeyde renk ve boya bilgisi verilir. Resmin temel elemanları ve ilkelerinin kavratılması için kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapılır. Bu derste farklı sanat teknikleri anlatılır, verilen her tekniği iyi temsil eden eserler biçimsel olarak incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Lynton, N. Modern Sanatın Öyküsü, , Remzi Kitabevi, 1991 Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Berger, J. Görme Biçimleri, Metis Yay. Tunalı, İ. Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi Fıscher, E. Sanatın Gerekliliği, e yay. Smith, E.L. Art Today, A Phaidon Book Wilson, M. Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, Hayal Perest Fineberg, J. 1940tan Günümüze Sanat, Karakalem Kitabevi Yayınları
Notlar
Dergi ve Sanatçı Katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Renk etkileşimlerini açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Önde gelen renk kuramlarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Bir resmi biçimsel olarak analiz edebilir |
ÖÇ04 | Kendi ürettiği resimlerindeki biçimsel ilkeleri açıklayabilir |
ÖÇ05 | Kendine özgü plastik bir dil bütünlüğü oluştururken, sanatsal anlamlandırmayı ve anlama kavramını geliştirebilir. |
ÖÇ06 | Farklı materyallerin, araçların kullanımında artan becerilerini ifade edebilir. |
ÖÇ07 | Bireysel ve grup eleştirilerinde başarı ve başarısızlığı açıklayabilir ve değerlendirebilirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma ortamının hazırlanması, ders içeriğinin açıklanması, gerekli materyallerin bildirilmesi, kaynak önerileri | kaynak araştırılması, önerilecek kitap ve katalog listesinin oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İlk uygulamalardan günümüze resimde kolaj kavramı ve tekniği. Uygulama çalışmaları | Slayt ve ppt. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kolaj tekniği ile uygulama çalışmaları 1 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kolaj malzemeleri ve yağlı boyalarla karışık teknik çalışmaları 2 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tuval üzerine yağlı boya: Natürmort çalışmaları 1 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tuval üzerine yağlı boya: Natürmort çalışmaları 2 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tuval üzerine yağlı boya: Figüratif çalışmalar | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Proje sunum. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Peyzaj resminin tarihsel gelişimi ve çağdaş sanatta peyzaj. Uygulama çalışmaları | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tuval üzerine yağlı boya peyzaj resim çalışmaları | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sanatta soyut ve soyutlama kavramları. Resimde espas kavramı. Uygulama çalışmaları. | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Soyutlama denemeleri | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Desen ,eskiz ve taslak çizimlerle özgün kompozisyon çalışmaları. | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Özgün kompozisyon çalışmaları. Yağlı boya ya da akrilik boya 1 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Özgün kompozisyon çalışmaları Yağlı boya ya da akrilik boya 2 | Slayt ve pps. gösterimi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya tesllimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |