Genel Bilgi
Kod | RSMZ212 |
Ad | Seçmeli Sanat Atölye II (Resim) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, genel resim çalışmaları yanında farklı disiplinlerden yola çıkarak resim oluşturmayı ve resimler üzerinde konuşmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders, figür, portre ve manzara çalışmaları yanında edebiyat, fotoğraf, sinema ve müzik gibi farklı disiplinlerden yola çıkarak resim oluşturmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Sanatın Temelleri. Robert E. Stinson , David L. Cayton , Otto G. Ocvirk , Philip R. Wigg, Robert O. Bone
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Resim yapma sürecinde deneysel çalışmalar dener. |
ÖÇ02 | Edebiyat eserlerinden yola çıkarak resim üretir. |
ÖÇ03 | Fotoğraflardan yola çıkarak resim üretir. |
ÖÇ04 | Sinemadan yola çıkarak resim üretir. |
ÖÇ05 | Müzikten yola çıkarak resim üretir. |
ÖÇ06 | Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirir. |
ÖÇ07 | Ürün dosyası hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Natürmort resim | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
2 | Figür çalışmaları. | Uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
3 | Portre çalışmaları. | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
4 | Deneysel portre çalışmaları. | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
5 | Manzara çalışmaları. | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
6 | İç mekan çalışmaları | Uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
7 | Bir kavramın resmedilmesi | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
8 | Ara Sınav | Sınav soruları hazırlanır. | |
9 | Bir hikayenin resmedilmesi | Uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
10 | Fotoğraftan yola çıkarak resim oluşturma | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
11 | Dijital resim | Uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
12 | Filmden yola çıkarak resim oluşturma | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
13 | Müzikten yola çıkarak resim oluşturma | Uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
14 | Sanatçı kitapları | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
15 | Genel değerlendirme | Uygulama malzemeleri hazırlanır. | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır. | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır. |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |